Visbestand 80 cm newby


I

Iewfo

Guest
Hallo,

Ik ben Ivo en ben net begonnen met deze nieuwe hobby
Ik heb onlangs een aquarium van 80x35x40 gekocht met een inhoud van 96 liter.
De bak is momenteel nog aan het indraaien, heb twee stukken kienhout erin liggen en 3 zuurstofplanten (cabomba, hoornblad)
Nu ben ik aan het nadenken over mijn vissenbestand en wou dit graag even laten checken hier:
Op dit moment zitten er al 4 guppen in (mannetjes) en deze doen het goed, hier wil ik bij:

schooltje (10) kegelvlekbaarsjes (rasbora espei) of roodneuszalmpjes
vuurgarnalen (10-15), hiervoor komt er nog mos in de bak
Apistogramma Cacatuoides double red

Nu is mijn vraag of dit een goed bestand is? de apistogramma is deze in een koppel, of harem, hier goed bij te zetten, of gaat deze mijn guppen lastig vallen?
Zijn er andere apistogramma soorten die misschien beter passen, of een ander koppeltje?

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken
Groetjes Ivo
 
@Python, uit ervaring vermenigvuldigen garnalen zich veel sneller dan Apisto's ze opeten. Sowieso worden alleen hele kleintjes gegeten, en die weten zich meestal ook wel te verstoppen. Dat is dus sowieso geen probleem.
 
Bedankt voor alle snelle reacties!
Goed om te horen dat dit allemaal mogelijk is, zolang de garnalen hun populatie in stand kunnen houden ben ik al tevreden.
Maakt het verder nog iets uit of de Apisto's een koppeltje of een harem vormen? Heb al wel het een en ander gelezen hierover maar meningen zijn verschillend.
 
Roodneuszalmpjes hebben echt meer ruimte nodig vanwege hun zwemgedrag.

Voor een harem Apistogramma Cacatuoides vind ik je bak wat klein.Ook is de combinatie met Guppen niet handig.
 
Verchillende meningen dus.. Is een koppel dan mogelijk? Of heeft iemand toevallig een alternatief om als koppel erin te zetten? andere Apistogramma soort? zou het jammer vinden als ik er toch een harem in zet als deze elkaar de bak uit vechten.
 
Die zien er ook ontzettend leuk uit Ivo
Ik lees alleen dat deze een zandbodem nodig hebben en ik heb grind (fijn 1-2mm), of is dit geen probleem?
Toevallig nog meer suggesties? Ben zo een beetje rond aan het kijken maar veel hebben een zandbodem nodig zie ik, ook de viejita, panduro. borelli kan wel fijn grind hebben zie ik, dus dat is dus mogelijk ook een optie?
 
Borellii is subtropisch en hou je daarom het best in een onverwarmde bak. 's Winters mag het best tot 18 graden dalen. Geen geschikte combi qua temperatuur dus.

~ Ivo
 
Ok� bedankt voor de reacties! Dan ga ik nog eens even de cacatuoides heroverwegen en wat meer informatie over de nijsseni zoeken.

Groetjes Ivo
 

Terug
Bovenaan