Visbestand 60 cm


E

Eefje73

Guest
Wil binnenkort een 60-bakkie. Heb al jaren een Aqua 40 met vuurgarnalen en dat bakje doet 't uitstekend, maar wil graag iets groters.

Visbestand-plan:
Bodem: vuurgarnalen (evt. inclusief cory's, maar heb fijn zwart grind)
Midden: neon-tetra's (10 stuks; heb dit altijd mooie visjes gevonden!)
Bovenin: dwergnorgoerami's (3 X) of koppel Colisa Chuna.

Graag advies!
Bij voorbaat hartelijk dank!
 
Hey Eefje,

Mijn eerste advies zou zijn, kun je echt niet naar 80 cm? Je kunt dan zoveel meer! Maar als dat niet kan, denk ik dat je best aardig zit.

Cory's op grind wordt over het algemeen afgeraden, omdat ze niet lekker kunnen woelen in de bodem. Doen ze dit wel, dan kunnen ze gewond raken.
 
Volgens mij kan heel fijn grind wel. Maar ik zou zelf toch voor zand gaan. Als je een zwarte grond pers� wil, dan is er ook wel zwart zand.
Qua bestand kan denk ik ook nog wel zoals je graag wil.
 
Hornbach heeft zwart zand.
Ik heb ook heel fijn grind en mn corys hebben daar geen problemen mee, ze vroeten lekker.
0,? grind. t fijnste wat er was zeg maar, van wat ik gelezen heb kan het wel met je neons dat 60 cm kan maar 80 is beter,
Ik sluit me aan bij marcel, met 80 cm kan je zoveel meer. ook qua corydora soorten.
 
Thanx allen!
Ik weet dat je met 80 cm veeel meer kan (ik heb er al vaak over gedubt)...maar 60 is voor mij nu wel ff de max. Kan morgen een tweedehands Juwel ophalen!

Ga wss voor zwart zand; kan ik altijd nog beslissen of ik er cory's bij wil!
Vuurtjes en neon's staan vast!

Wil de bak eerst eens paar weken rustig laten indraaien, dan vuurtjes overzetten en dan pas neons en bovenlaag bewoners. Tijd zat!!

Leuke adviezen met gemakkelijke bewoners voor bovenlaag zijn welkom!! En welk filter raden jullie aan?
 
Visbestand-plan tot nu toe:

Onder: vuurtjes
Midden: 10 neon's
Boven: koppel dwergknorgourami's

Goed bestand? Nog cory's mogelijk?
 
Neontetra's zijn misschien wel mooi maar zoooooooooooo saai. Als je slaap problemen hebt dan zijn ze wel handig. :p

De Hyphessobrycon amandae is een heel leuk speels visje. Koperbruin tot oranje van kleur en vrij klein. In jou bak kun je er prima 12/15 kwijt.

Ze vragen echter wel een donkere achterwand en veel rand en drijfplanten maar dat wensen de Dwergknorren ook. Van deze laatste maak je liever een groepje van bv 1m/3 vrouw.

Er zouden nog 6 Corydoras panda bij kunnen maar dat zou ik persoonlijk niet doen.

Hyphessobrycon amandae
pWeDzUncfBEP_TwadbJd0VZqVu2orbsQ.jpeg
 
Dankjewel Botia! Geen slaapproblemen hier maar ik houd gewoon enorm van die neonblauwe kleur..!! De garnalen zijn al altijd druk, druk, druk, mag wat mij betreft best een "saaie" vis bij...!!

Bak wordt sowieso donker! (Heb ik nu ook in mijn Aqua40): Zwarte achterwandposter, zwart grind/zand, gecombineerd met veel (eenvoudige) randbeplanting en drijfplantjes. Ornament van de Aqua40 met daarop Javamos gaat ook over naar de 60 bak. Vinden de garnaaltjes fijn!

Dan groepje Dwergknorretjes erbij en dan is 't wel goed! Kan altijd nog kiezen voor cory's! Of oto's natuurlijk... Alleen...hoe zie je het verschil tussen de geslachten van de knorretjes?
 
Misschien de valse neon overwegen?
Ook heel mooi en blijft wat kleiner.
 
Otocinclus is allemaal wildvang en voor elke is die je koopt is er minstens een of 2 onderweg overleden. De verliezen zijn zeer groot.
 
Dan geen oto's...!!
 

Terug
Bovenaan