Visbestand 300L


MaFlodder

Well-known member
Lid geworden
27 augustus 2014
Berichten
366
Locatie
Rotterdam
Hallo iedereen,

Na een aantal jaar een 50L bakje te hebben staan en toch wat beperkt voel met dit formaat heb ik besloten om een grotere bak aan te schaffen. Het wordt de Oase Highline 300. Formaat is 115x50x56. Nu ben ik alvast aan het nadenken over een visbestand.

Ik ben tot het volgende gekomen:
- 8 Corydoras Sterbai
- 15 Hyphessobrycon Bentosi white fin
- 10 Carnegiella Strigata
- 3 Apistogramma Cacatuoides (1M/2F)
- kleinblijvend L-nummer (suggesties zijn welkom)

Nu vraag ik mij af of dit goed bij elkaar past, vooral de Corydoras en Apistogramma. En of de aantallen eventueel meer of minder moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
Denise
 
vooral de Corydoras en Apistogramma
Ik heb de ervaring dat dit voor stress kan zorgen als de Caca s een nest hebben en de boel gaan verdedigen. Nu was dat in een 80cm moet ik erbij zeggen.
 
Hallo iedereen,

Na een aantal jaar een 50L bakje te hebben staan en toch wat beperkt voel met dit formaat heb ik besloten om een grotere bak aan te schaffen. Het wordt de Oase Highline 300. Formaat is 115x50x56. Nu ben ik alvast aan het nadenken over een visbestand.

Ik ben tot het volgende gekomen:
- 8 Corydoras Sterbai
- 15 Hyphessobrycon Bentosi white fin
- 10 Carnegiella Strigata
- 3 Apistogramma Cacatuoides (1M/2F)
- kleinblijvend L-nummer (suggesties zijn welkom)

Nu vraag ik mij af of dit goed bij elkaar past, vooral de Corydoras en Apistogramma. En of de aantallen eventueel meer of minder moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
Denise

Cory's zijn altijd leuk, wel wat bewegelijk, ze worden als ze het naar hun zin hebben soms wel wat groot ik heb ze wel gezien van 9 cm :oops: en je bodem wordt flink doorgeploegd, belangrijk om juiste zand aan te schaffen
Zelfde geldt voor de Tetra's 6 cm volwassen is echt geen uitzondering, en die zijn net als de zalmpjes neven behoorlijk bewegelijk, van links naar rechts zwiep zoef, net chinese tafeltennisers hah
Bijlzalmpjes, ja geweldig leuke visjes, echt een plafond hangertje, drijfplantjes is een goede en simpele manier om te voorkomen dat ze de bak uit springen, en dat kunnen ze !!
Apisto cacatui is leuk met een voorkeur voor een eigen hoekje, die blijven dan wel weer klein achtig, of dat zou matched met de cory's betwijfel ik
Lnummer zou ik niet moeilijk over doen, een prachtige Baarmans Longfinn (Ancistrus) is een parcht om te zien en wordt na ca 3 jaar een 12 cm, laat andere vissen en alles perfect met rust, heeft wel behoefte aan een wegkruip hoekje
 

Terug
Bovenaan