Visbestand 240L


A

AquaMoon

Guest
Goedemiddag,

Sinds 4 weken heb ik een nieuw 240 liter aquarium. Deze heb ik ingericht met zand, hout, stenen en een aantal planten.
Vandaag heb ik de bewoners van mijn oude 60 liter aquarium overgezet. Het betreft een schooltje corydoras sterbai (14 stuks) en een aantal algeneters (ancistrus 2x, L136a).

Nu wil ik mijn visbestand gaan uitbreiden, waarbij ik absoluut mijn huidige vissen en het liefst ook de inrichting wil behouden.
Aangezien ik nu voornamelijk bodembewoners heb, ben ik op zoek naar leuke vissen die erbij passen..

Wat zijn evt leuke opties?

Zijn er dwergcichliden, cichilden of maanvissen die erbij zouden kunnen?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de info!
 
Maanvissen gaan waarschijnlijk niet is je bak niet hoog genoeg voor (hebben minimaal 50 cm waterkolomhoogte nodig, dus een bak van minimaal 55 cm hoog)
Maar advies kan pas goed gegeven worden met wat meer info: formaat bak in cm want liters zegt niks want in een bak van 1 meter hoog kan veel minder dan in een bak van 1 meter breed, en een totaalfoto van je bak
 
thumbnail_20200226_180256.jpg


Afmeting: 120x40x50
 
Ben nog op zoek naar een kleurrijke vis voor hierbij (weet niet of er bepaalde (dwerg)cichliden soorten kunnen) en een leuk scholenvisje (bv kardinaaltetra's).
Vind het belangrijk dat ze mn huidige vissen lekker met rust laten.

Zie eerst bericht voor meer info.
 
Ja wat ikzelf hele mooie vissen met heel mooi paaigedrag vind is de fantoomzalm, en dan een groepje van een stuk of 10, cichliden weet ik weinig van alleen dat de meeste slecht matchen met corydoras
 
Ben nog op zoek naar een kleurrijke vis voor hierbij (weet niet of er bepaalde (dwerg)cichliden soorten kunnen) en een leuk scholenvisje (bv kardinaaltetra's).
Vind het belangrijk dat ze mn huidige vissen lekker met rust laten.

Zie eerst bericht voor meer info.

Leuke bak zeg. Mooi begin.

Je huidige visbestand is:
14 Corydora Sterbai
2 Ancistrussen en een L nummer?

Dat is ook wel een mooi begin. Wat vind je van een koppel L. Dorsigera? Daar zou je dan een groepje zalmpjes bij kunnen zetten, welke zalmpjes hangt af van je smaak. Er zijn zo veel verschillende mogelijkheden :).
 

Terug
Bovenaan