Visbestand 160 Liter


S

Skyriona

Guest
Hoi! Ik ben nieuw op dit forum, omdat ik toch wel vaak met vragen zit..
Nu hebben wij twee aquariums thuis. Een op mijn broertjes kamer (160 liter) en een kleinere van 60 liter in de woonkamer.

Nu vraag ik me enigzins af wat jullie van het vissenbestand vinden. Ik heb online informatie gezocht en bij andere mensen naar ervaringen gevraagd maar misschien kom ik hier verder.

Visbestand 160 liter:
2 goud gourami's (koppel)

4 prachtbarbelen

4 maanvissen

5 zebradanio's

2 dwerg cichlides (koppel)

2 pleco (1x 15cm, 1x 8cm)

2 ancistrussen

+-6 corydorassen. (Aeneus/Paleatus)

2 kuhili slangetjes

Nu gaat het al een tijdje goed in de bak, nadat het een paar moeilijke problemen overwonnen heeft. De waardes zijn nu goed en de bak ziet er gezond uit.

Meningen en tips zijn welkom!
:engel::smitten:

20180520_170728.jpg


20180520_170717.jpg
 
Als eerste welkom Skyriona.

Voor maanvissen is je bak te klein dus is al een punt (helaas).
Wat zijn de afmetingen van de bak?

Overigens een zeer karakteristiek netje op je bak :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel! :)

Overal waar ik het gevraagd heb zeggen ze dat het prima kan. Ook bekenden uit de omgeving die zich er veel mee bezighouden en op internet vin ik dat je minimaal tussen de 120 en 180 liter moet hebben..

Het aquarium is 100 x 40 x 40 :)

En bedankt, haha! Dat netje hebben we al zoooo lang en heeft al vaak gebogen over het aquarium gehangen Mn broertje vind hem erg leuk geloof ik, haha!
 
Ik probeer het uit te legen over de maanvissen.( de rest is voor andere kenners)

Je bak heeft de maten 100x40x40, dat is de buitenmaat, niet mee genomen de vul hoogte, een deel van de bodem, andere vissen en de inrichting, welke van de aantal liters moeten worden af genomen.

Een maanvis heeft minimaal 50 liter water nodig en zit graag met een stuk of 5 liever 6 samen in een groep.
Dan willen ze ook nog wel eens een stukje zwemmen, en kunnen een hoogte van 20 cm bereiken, vanuit deze gegevens is mijn uitspraak op gebaseerd.

Hier even een leesstukje, https://www.aquainfo.nl/jos-hut-maanvissen-emmen/
 
voor maanvissen is de bak inderdaad helaas te klein, het worden hele hoge en grote vissen.

de combinatie prachtbarbeel, zebradanio en Corydoras vind ik zeer geslaagd, hierbij zou het koppel gurami's kunnen blijven. de dwergcichliden zou ik dan weg doen.
 

Terug
Bovenaan