Visbestand 125 liter


S

Spartabart

Guest
Het kriebelt door, dus er komt een 2e bak. Ik wil gaan voor de Rio 125 led (81 x 36 x 50 cm, L x B x H).

Sowieso zou ik er graag dwergkreeften in houden. CPO bijv, zijn die te combineren met een andere dwergkreeftensoort? Hoeveel CPO’s zouden er zonder andere kreeftensoort erbij gehouden kunnen worden?
Zijn ze vreedzaam voor corydorasssen?
Indien ja, hoeveel cory’s raden jullie aan?
Ik denk daarnaast aan Chinese danio’s en/of een kilivissen soort erbij. Ook halfsnavelbekken (hoeveel?) staan op de lijst. Dank.
 
Ik zou geen cpo s nemen met vissen want die willen soms maar al te graag naar de vinnen van een vis graaien. Je bent vaak afhankelijk van het karakter van de kreeft.
 
Ik heb hier een tijd cpo's gehad samen met de corydoras albino en kardinaaltetra's en garnalen, van de garnalen bleef weinig over maar de rest ging prima samen, de corydorasjes trokken zich niks aan van de cpo's die op hun beurd gewoon dwars over de corydorasjes heen denderde :smitten:
 
Dank zover. 80cm lijkt mij ook ruim voor kreeften samen met vissen.

Qua killivissen nog geen idee. Tips?
 
Qua killivissen nog geen idee. Tips?

Da's een heeeel brede vraag :).
In 80 cm kun je heel veel soorten kwijt (en er zijn er heel veel.) De voornaamste vraag zal zijn of de combi met medebewoners kan en wat je precies met ze voor ogen hebt. Is het puur om een mooi gezelschap te bouwen? Gaat het je er ook om eens een kweekje te proberen?

Je zou kunnen kijken naar de gangbare epiplatysen (dageti en annulatus). Die zitten redelijk vast aan de bovenlaag. Voor wat lager in de bak zijn de aphysopemion australe en fundulopanchax gardneri wel te krijgen, maar dan moet je goed letten op de combinatie met medebewoners omdat ze redelijk vraatzuchtig zijn.
Dit zijn een paar voorbeelden uit een waslijst van west-Afrikaanse soorten waar je vrij makkelijk aan moet kunnen komen. Als je niet opziet tegen bestellen bij kwekers via een online veiling (leuk om te doen!) dan zijn er honderden soorten van over de hele wereld mogelijk.

Kortom: Wat verwacht jij onder de term "kilivis" :).
 
Da's een heeeel brede vraag :).
In 80 cm kun je heel veel soorten kwijt (en er zijn er heel veel.) De voornaamste vraag zal zijn of de combi met medebewoners kan en wat je precies met ze voor ogen hebt. Is het puur om een mooi gezelschap te bouwen? Gaat het je er ook om eens een kweekje te proberen?

Je zou kunnen kijken naar de gangbare epiplatysen (dageti en annulatus). Die zitten redelijk vast aan de bovenlaag. Voor wat lager in de bak zijn de aphysopemion australe en fundulopanchax gardneri wel te krijgen, maar dan moet je goed letten op de combinatie met medebewoners omdat ze redelijk vraatzuchtig zijn.
Dit zijn een paar voorbeelden uit een waslijst van west-Afrikaanse soorten waar je vrij makkelijk aan moet kunnen komen. Als je niet opziet tegen bestellen bij kwekers via een online veiling (leuk om te doen!) dan zijn er honderden soorten van over de hele wereld mogelijk.

Kortom: Wat verwacht jij onder de term "kilivis" :).

Op welke websites doel je?
Klinkt best leuk om te doen namelijk
 
Goede vraag over de kili. Ik zou graag cpo kreeftjes houden, maar aangezien t mn 2e bak wordt mag t best speciaalbak zijn. Een grotere groep kilis is dus leuk. Ga de sites bekijken!
Qua kleur vind ik de Fundulopanchax Gardneri bijv mooi.
 
Fundulopanchax Gardneri.
Is een van de kleurigsten :)

Ik heb zelf Fp. nigerianus (vrijwel identiek, zie hier.) Bij het opkweken heb ik ze daarom na verloop van tijd uitgesplitst in 2 harempjes en het mannenoverschot verkocht. Nu had ik ze in Aqua20's zitten en dat is wat anders dan een 80cm bak. Mits goed begroeid is daar misschien meer mogelijk: Ik houdt zelf 2 paar Fundulopanchax fallax in een 80cm (Zie linkje onder mijn post.) Die vochten in het begin wel wat, maar in mijn bak kan de zwakkere man de dominante goed ontlopen. Wellicht werkt dat met de veel kleinere gardneri ook, maar blijft een beetje een gok. (Iemand ervaring?)
Ik vond de nigerianus (vrijwel identiek aan de gardneri) een erg makkelijke om zelf uit eitjes op te kweken. De kans dat het slaagt is groter als ze als groep opgroeien.
 

Terug
Bovenaan