Vis hangt/ligt op de bodem


L

LeonaH

Guest
nouja de titel zegt het al..daar ligt ie wat te dobberen. volgens mij geen normaal visgedrag.
 
Dat is inderdaad niet echt normaal voor de meeste vissen, om welke vis gaat het precies?

En anders, wat zijn je waterwaarden ed?
 
panchax zei:
En anders, wat zijn je waterwaarden ed?
"waterwaarden zijn goed" is het antwoord dat Leona meestal geeft, zelfs als er herhaaldelijk op is aangedrongen de getalletjes te geven.

Ik doe dus nogmaals een poging: wat zijn de GETALLETJES van je waterwaarden?
 
black molly, is toevallig niet aan het bevallen?
en de water waarden zijn NIET goed, ph/kh/gh te hoog
morgen geef ik waarden.
op google staat dat ie ziek is.
 
Dat blijft mij ook wel wat van bij, dat Leonah aangaf dat de waterwaarden goed zijn..Maar nogmaals, wat is goed?
Nu geef je weer aan dat het niet goed is.

Hoe vaak ververs je het water?
 
Ik ga weer eens advoc-Aad van de duivel spelen. In ongeveer 12 uur zie ik volgens mij een spervuur van topics, vragen, problemen, meningen, etc.... voorbij komen. Als je in het ene topic hebt gereageerd, is er alweer een andere gestart.

Neem eens wat gas terug en ga eens terug naar de basis. Iedereen hier wil je helpen, maar raakt het spoor gewoonweg volledig bijster. Jijzelf niet ????????? Daarnaast doe je van alles tegelijk, doet allerlei aannames, gaat klooien met Ph, Kh, etc etc etc etc etc etc etc......

En als dan ook Google nog eens zegt dat je vis ziek is ????????????? Google is een zoekmachine. Als je zoekt op vis niet ziek, is ie ineens NIET ziek. Je vind wat je vraagt. Enige zinvolle en duidelijke reactie ga je zo echt niet krijgen.

In Nederland is het kraanwater top voor een groot deel van de vissen, ga daar dus niet mee lopen te klooien.
Laat Aquatan in de winkel staan, stop met doen van allerlei aannames of willekeurig Google af te stropen, start ��n topic waarin je vraagt om begeleiding, dan zijn er hier tientallen die je willen helpen. Vanaf de BASIS !!!

Groet,

Aad
 
Leonah je stelt een vraag om 00:14 en om 00:54 geef je het antwoord op je eigen vraag al.

Je meld dat je vis ziek is en vraagt om de rede hoe dit zo kan zijn, in je volgende antwoord geef je aan dat de waterwaardes niet goed zijn dit is geloof ik al je antwoord. Probeer eerst je waterwaardes te verbeteren , niet gelijk allemaal chemische middels in je aquarium gooien maar probeer dit op te lossen op een natuurlijke manier.
Als je waterwaardes goed zijn dan zal je zien dat je vissen zich beter gaan voelen, mochten ze dan nog niet lekker zijn moeten we een andere oorzaak gaan zoeken.
 
En ondertussen zitten die goudvissen zeker nog in een kom. Daar stel je geen vragen over h�, Leona?
 
jonge, die laatste reactie, echt. ik heb in dat forum uitgelegd dat het GEEN kom is maar bijna een klein aquarium met filter en al!!

ik wil alleen weten wat het kan betekenen als je vis op de bodem hangt.
 
dat hij zich niet goed voelt punt

meer valt er met de weinige info die je geeft niet te zeggen
 
LeonaH zei:
jonge, die laatste reactie, echt. ik heb in dat forum uitgelegd dat het GEEN kom is maar bijna een klein aquarium met filter en al!!

ik wil alleen weten wat het kan betekenen als je vis op de bodem hangt.
Je noemde het zelf een kom en IK heb je uitgelegd dat goudvissen 200 liter per vis en 300 cm. zwemruimte nodig hebben, maar daar ging je niet eens op in. Ze in 'bijna een klein aquarium' houden is gewoon mishandeling.
 
Misschien niet meer reageren voor het hier grimmig gaat worden.
Leona, gaat eerst doen wat er hier gevraagd wordt, en kom terug met wat antwoorden, zo gaat het niet, eerst volledige informatie voor we ook nog maar iets zinnigs kunnen zeggen, zonder dat mensen boos worden.
Geen paniek!!
 
Laten we even stoppen met elkaar afzeiken. Ik denk dat leonah ook wel door heeft dat het aquarium te klein is voor een goudvis.
Waar dit toipic voor is is het welzijn van de vis die niet lekker is en daarbij wil ik leonah graag helpen dus hou dan ook dit topic over het welzijn van de vis welke ziek is. Ja die goudvis zit niet in de juiste bak maar is het dan niet makkelijker om een PB te sturen?

Leonah zoals ik al zij kan het er aan liggen dat je waterwaardes niet in orde zijn en dat daardoor je vis zich niet lekker voelt. Je zou vandaag de waterwaardes doorgeven heb je deze al? Want hierop kunne we weer verder om te kijken wat je er aan kunt doen.
 
Beste leden,
Zullen we proberen on topic te blijven en geen posts te plaatsen die geen enkele meerwaarde hebben??
Probeer het gezellig te houden en heb respect voor elkaar.
Nav enkele posts hebben we deze verwijderd omdat deze bepaald niet on topic waren.
 
Helemaal mee eens!
 

Terug
Bovenaan