Floris24010

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2023
Berichten
52
Leeftijd
21
Door veel goede/leuke reacties op mijn vorige post ben ik tot bijna een besluit gekomen.

(aqarium 120liter)
Gaat dit aantal en soort bij elkaar (+ is nieuw) zijn alle soorten nu met genoeg?
ik heb veel planten en verstop plekken zoals je kan zien op de foto
met als buiten pomp de jbl cristalprofi e702

als voer gebruik ik nu tetra min flakes en viformo nature

30 garnalen
1 honing gourami volgens mij is het een vrouwtje hier nog 1 vrouwtje en een mannetje bij doen? (het mannetje is overleden aan verwondingen alleen geen idee door welke vis???)
3 panda goby
3 adolfoi cory +4
5 ringband snoek
5 rasbora kubotai
3 sewellia
20 helena slakken
8neon tetra +5
2 neon goby
+5 bijlzalm
+ 1 blauwe waaierhandgarnaal
en dan leek het me leuk om een groepje van circa 5 afrikaans blauwoogje, boraras brigittae of rasbora galaxy te nemen iemand een aanrader van deze 3 of helemaal niet doen?

alle vissen die ik al heb zijn al volwassen of bijna volwassen de meeste heb ik langer dan een jaar al
 

Bijlagen

  • IMG_2601[447].jpg
    IMG_2601[447].jpg
    2.9 MB · Weergaven: 34
Sewellia's zijn vissen die erg graag flink veel stroming willen -voor zover ik weet-, misschien moet je even de informatie op AquaInfo (betrouwbare database over vissen) nakijken hierover.
Verder zijn velen van mening dat te veel verschillende soorten in één laag (en dan vooral de middenlaag) een erg onrustig beeld oplevert en geen van de vissen mooi laat uitkomen. Vaak is het mooier om je tot één of hooguit 2 soorten in grotere aantallen te nemen. (Heel veel verschillende soorten samen wordt snel een 'postzegelverzameling').
Maar zolang de waterwaarden van je aquarium voor de vissen aansluiten op hun eigen behoeftes en zscholenvissen met genoeg soortgenoten gehouden worden, maakt het voor de vissen niet echt verschil.

Ringbandsnoekjes én bijlzalmen zitten allebei aan de oppervlakte, en voor zover ik weet zijn ringbandsnoekjes niet blij met concurrentie in 'hun' laag.
 
dan is het misschien handig om alleen mijn bestaande groepen te vergroten en niet nog meer soorten erbij.het is natuurlijk wel het mooist als de groepen mooi naar voren komen. ik wist niet dat ringbandsnoekjes daar niet van hielden bedankt daar voor dan sla ik de bijlzalmen over. op de behoefte van de vissen kwa temp enz let ik altijd goed op en hoe groot ze worden. ik doe er dan van tertras en corrys bij dat die zich wat fijner voelen. het honing gourami vrouwtje alleen laten?
 
Als je in de toekomst graag honinggoerami's wilt blijven houden, kun je er nog bij halen. Hoe hoog is je bak eigenlijk? Want ook goerami's zitten redelijk hoog in de bak, en kunnen dus in de knoop komen met de ringbandsnoekjes.
 
Ik denk dat het tussen de Ringbandjes en de Honinggourami kan gaan botsen als de laatste een schuimnest zouden maken want beiden zwemmen bovenin.

Edit: dat is met de Bijlzalmen net zo verwacht ik.
 
Ik denk dat het tussen de Ringbandjes en de Honinggourami kan gaan botsen als de laatste een schuimnest zouden maken want beiden zwemmen bovenin.

Edit: dat is met de Bijlzalmen net zo verwacht ik.
zeg wel bij blijven hè, dat had ik ook al gezegd, al twee posts eerder....:rolleyes:
 

Terug
Bovenaan