Vinrot (zoutbad en Esha2000)


B

BettaNero

Guest
Dag allemaal,

Mijn betta vis heeft gevorderde vinrot, het leek erg slecht met hem te gaan en toen ben ik gestart met zoutbadjes (nu al 3 dagen) hij leeft hier heel erg van op en is redelijk actief (al zien zijn vinnen er nog vreselijk uit). Nu vraag ik me af hoe lang je zoutbadjes dagelijks veilig kan gebruiken, zit hier een limiet aan? Ik las ergens dat als je het te lang doet het de organen kan aantasten.

Daarnaast heb ik Esha2000 bestelt, omdat ik hem toch wat extra wil geven aangezien hij er slecht uit ziet. Kan ik dit gebruiken in combinatie met de zoutbadjes? En ik las dat je Esha2000 niet kan gebruiken met een koolfilter. Nu heb ik een Aquaflow filter van superfish, deze heeft een zwarte spons en je doet er actieve kool in. Is het genoeg om de kool de dagen van de kuur eruit te laten of is deze hele filter van kool gemaakt (de spons).

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, ik zou zo graag mijn betta visje beter willen maken!

Groetjes
 
Ik ben geen kenner maar zover ik weet werkt ESHA 2000 niet meer door resistentie.
 
actieve kool in. Is het genoeg om de kool de dagen van de kuur eruit te laten of is deze hele filter van kool gemaakt (de spons).
Kool eruit halen is genoeg, de spons is geen koolspons. Kool hoeft er normaal gesproken nooit in dus kun je er beter uit halen.
Voor de vinrot zijn Bactopur direct tabletten volgens mij geschikt. Hier op het forum even op zoeken. Veel posts van Michelle die hier duidelijke beschrijvingen van geeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Kool eruit halen is genoeg, de spons is geen koolspons. Kool hoeft er normaal gesproken nooit in dus kun je er beter uit halen.
Voor de vinrot zijn Bactopur direct tabletten volgens mij geschikt. Hier op het forum even op zoeken. Veel posts van Michelle die hier duidelijke beschrijvingen van geeft.
Ah thanks!
 

Terug
Bovenaan