Vinrot of aangevallen?


Ja,wij weten dat, uit ervaring,van anderen.
Krijgen ook de draaiziekte.


Daarom ,eerst goed kijken,voor je wat koopt.
 
Merci.

Ik ga deze vis morgen (als deze nog leeft) meenemen naar de winkel en om nieuwe volwassen exemplaren vragen.
Heb je een artikel waarin dat staat over die draaiziekte? dan kan ik dat meenemen.
 
N ne.
Maar daar kom ik weer. Google. hier boven. ziekte bij corydoras.
Kijk daar even rond.
 
Diagnose visziektes - Cichlidenkwekers


18 maart 2007 ... ... pit probleem zijn te herkennen aan een vochtophoping rond de ogen. ..... Hapt
die naar lucht, of tolt hij in het rond, aub. wat meer informatie.
www.cichlidenkwekers.nl/diagnose-visziektes/
 
Hij zit stil en valt als het ware op zijn zij. Als ie zwemt dan schiet ie stuurloos alle kanten op en draait daarbij rondjes om zijn eigen as. De mond gaat snel open en dicht.
 
Gisteren zat de vis veel stil, bewoog enkel om op te schuiven voor andere vissen. Vanmiddag zag ik hem ineens rondjes om zijn as draaiend zwemmen. Stuurloos en botsend tegen een stuk hout, hier kwam ie tot stilstand en kon ik hem redelijk makkelijk vangen.
 
AadMec zei:
Tim, ��n ding is duidelijk : je visjes zijn niet gezond en er is, (vrijwel) zeker buiten jouw schuld, iets ernstig mis. Zeker als het bestaande ebstand nergens last van heeft !!!

Woon je in de buurt van de winkel, want ik zou echt teruggaan en zo mogelijk de visjes meenemen. Mogelijk is er in de bak bij Ranzijn ook van alles aan de hand en probeer jij te redden wat er te redden valt, maar gaat dat simpelweg niet lukken.

Groet,
Aad

zou inderdaad morgen eerst eens gaan zien bij de winkel hoe het met de rest is die in de bak zaten waar ze uitkwamen

voordat je met de sera aan de gang gaat, neem aan dat die vandaag bij je binnenkomt
 
Grappig dat je dat zegt over die "draaiziekte" Bertus. Ik heb daar enige tijd geleden naar gevraagd op diverse buitenlandse sites (O.a. Planet Catfish). Zelfs de echte Cory-experts geven aan dat er niet zoiets bestaat bij Corys (tot mijn verbazing).

Corys gaan wel vaak draaien in geval van bijvoorbeeld (Chloor)vergifitiging, maar mogelijk is dat inderdaad een reactie van het zenuwstelsel op vergiftiging.

Het door jouw gequote stukje is volgens mij van mij Tim. Met name in Engeland zijn er veel problemen met Tjechische Corys. Maar dat had ik al eerder in het topic gezegd.

Ik zou echt even bij de winkel langsgaan zoals aangegeven. Zoals altijd : Niet beschuldigend, boos, maar vragend en nieuwsgierig : Dan krijg je meestal de eerlijkste reacties en mogelijk hulp / vervanging.

Groet,
Aad
 
Nou,kwam er in eens op,dat we het daar vroeger over hebben gehad.
Dat ze rond gingen tollen.
 
@ Lowie: Bedankt voor de tabletten, ik houd ze achter de hand voor in de toekomst. Hopelijk heb ik ze niet nodig.

Bij Ranzijn ben ik keurig geholpen. Ik heb een vergoeding gekregen (geldteruggaaf voor de 4 overleden vissen) en hier heb ik planten van gekocht. Prima service.

Allen bedankt voor het meedenken. Het topic mag op slot.
 

Terug
Bovenaan