Vingers branden aan de verwarmingsstaaf


Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Berichten
1,169
Locatie
Hengelo ov
De titel zegt het al, mag een verwarmingsstaaf onder water zo heet worden dat je zelfs onder water je vingers eraan brandt?
 
Dat lijkt maar zo, in het water wordt de warmte afgegeven, aan je vingers niet.
Dan zou je een warme bak moeten hebben.
 
Als het letterlijk zo is zoals je zegt, nee. Er gaan ook algeneters aan zitten met hun lippen en zullen het niet prettig vinden als dat ding zo heet wordt.
 
Het is letterlijk zoals ik het zeg. Nu snap ik wel wat bertus bedoelt maar dan kan een vis zich er dus ook zo aan branden. Heeft elke verwarmingsstaaf dit nu eigenlijk of alleen de goedkope Chinese meuk?
 
Koop er dan een bescherming omheen.
Heb je daar geen last meer van.

En , dat is met elke staaf, heeft ch. meuk niets mee van doen.
 
Dan moet ik dat maar doen ;(
 
Dat is denk ik niet zo gezond,hoor ;)

Dat gaan de vissen niet echt bepaald prettig vinden als ze er (per ongeluk) tegen komen.
 
Waar tegen aan? Kunststof?
 
Heb je er wel genoeg stroming rond ?
 
tja, wat denk je? Het is een verwarming.
Een verwarming wordt....warm.

Vooral als uw huid pas nat is(niet doordrenkt met vocht) zal je u makkelijk verbranden idd omdat de warmte dan niet zo makkelijk weg kan.
Als uw handen al een poosje nat zijn zal dat effect veel minder zijn.
Vissen hebben daar doorgaans geen problemen mee. Ze zijn wijs genoeg om ergens anders te gaan luieren als het daar te heet is.

Buizen en andere beschermingen gaan er enkel maar voor zorgen dat de effici�ntie van uw verwarming sterk achteruit zal gaan.
 
Ja klopt een verwarming wordt warm, dit was behoorlijk heet. Nu heb ik al jaren aquaria maar zo heet heb ik nog niet eerder gevoeld.
 
Test hem in een emmer water, voordat hij de bak laat koken.
 
De temperatuur is wel precies goed. Het is alleen dat als hij aanslaat dat hij dan ook loeiheet wordt, ik hield mijn vinger ertegen en dat deed behoorlijk zeer.
 
Yilleke zei:
De temperatuur is wel precies goed. Het is alleen dat als hij aanslaat dat hij dan ook loeiheet wordt, ik hield mijn vinger ertegen en dat deed behoorlijk zeer.

Nja,nieuwe aanschaffen?.
 
Dit is een nieuwe.
 
Welk merk?
Zwaarder in wattage dan de vorige?

Meer warmte = meer hitte.
 
Merk? Iets Chinees. Ik had 3 nieuwe bakken en heb deze in China gekocht. Ook had ik er 1 van iemand hier uit de buurt, was toevallig precies dezelfde. Bakjes zijn allemaal om en nabij 30 liter en de elementen zijn allemaal 50 watt. Volgens mij is deze echt stuk hoor want ondanks het warme weer sloeg hij wel aan en brandde ik mijn vingers, dit was al eens eerder gebeurd. Ga de andere heaters ook maar even in de gaten houden en als ik een lampje zie branden toch maar ff voelen. Ik had er van de week nog een waar spontaan een gat in het glas zat onder de zuignap maar hij brandde wel. Vorig jaar heb ik ook een heater via mp gekocht (ook uit china) deze heeft het ook nog geen jaar volgehouden en is inmiddels vervangen door een originele juwel heater die ook nog eens keurig in de houder van het juwelfilter past. Wat heb ik hiervan geleerd? Geen goedkope heaters meer uit China.
 
nee dat zou ook mijn advies zijn :D, je hoort regelmatig over slechte kwaliteit heaters uit china.

verkeerde temperaturen, gekookte vissen, ontploffingen :stom:
 
Mee eens, in deze is goedkoop duurkoop vrees ik, zou qua heaters echt gaan voor de gerenommeerde merken.
 
Sommige zaken kook je beter niet in China, zoals zaken met een stroomstekker aan.
 
Precies. Volgensmij horen die dingen helemaal niet zo heet te worden. Bij mij zaten de garnalen er ook weleens op en ik had toch echt geen garnalensoep!
 
JurgenD zei:
Sommige zaken kook je beter niet in China, zoals zaken met een stroomstekker aan.

Ik denk dat je kopen bedoeld Jurgen ;). Moet zeggen dat ik het koken van de Chinezen erg goed vindt hoor :p
 
kopen idd ;)

Zelf lust ik geen chinees.
Maar het eten dat ze klaar maken is wel lekker :D
 
SsWkDXgqONZ_i29mb5yii1ATSIDE6Ip7.jpeg


Dit is de bewuste heater. Hij is helemaal bruin geworden in het midden en dat in twee weken tijd. Heb alle andere heaters er ook maar uitgehaald. Dat wordt sparen voor zes nieuwe heaters, gelukkig heb ik de hele zomer nog.
 
Zelf heb ik veelal die van SF. Die zijn niet de duurste en redelijk betrouwbaar. Alleen die nano buisjes moet je even opletten bij het instellen omdat de ingegeven temp niet klopt met de temp van de bak. vaak moet je enkele graden hoger instellen.
 
Die ken ik en daar heb ik er 1 van. Ik werk toch met thermometers dus het instellen zal het probleem niet zijn. Bedankt voor de tip.
 
Heb ze ook van Sf en ben daar ook heel blij mee.
En lekker goedkoop en klein.
De nano 50Watt heb je al voor 11 euro.
Maar ja, begrijp ook wel dat 6 stuks wel veel geld is in ��n keer.
 
Daarom had ik er ook een aantal in china gekocht, nu moet ik alsnog die van sf kopen dus extra duur. Een tijdje geleden heb ik ook verlichting gekocht voor een open bak, kost geen drol en geen klachten over. Vandaar dat ik het wel aandurfde met de heaters. Eerst 1 besteld, 1 via mp en de andere 4 in China. Ik raad dit dus af, is echt niks.
 
waar denk je dat die sf heaters vandaan komen
 
Heel veel komt allemaal uit China natuurlijk maar toch zal er wel verschil in kwaliteit zitten als ik lees wat er met de heaters van de TS aan de hand was.
 
In China worden ook dingen geproduceerd naar de richtlijnen en de specificaties van Europese of Amerikaanse bedrijven en gecontroleerd voor verscheping door onafhankelijke controle bedrijven.
 

Terug
Bovenaan