Vikash uit Den Haag


V

Vikash

Guest
Beste allemaal,

Mijn naam is Vikash (37) en ben geboren, getogen en nog steeds woonachtig in Den Haag.

Aangezien ik ook met de jaartjes rijper wordt, ben ik steeds meer gevoel gaan krijgen voor een vijver. Waarom? Een beetje spelend waterpartij brengt me tot rust.

Of ik groene vinger heb?
Absoluut (nog) niet. Ik kom uit de betonnen jungle.
Maar ik kan altijd oprecht genieten van de Keukenhof, bamboe, parken, mooie bloemen/planten.

Waarom ik mijzelf aanmeld?
Om mij in te lezen over vijvers (op een terras). Hier is namelijk nog nihil info over te vinden.

Wat ik graag wil?
Een vijver op het terras (boven de vloer) in een hoekopstelling.

Wat ik er graag in wil?
Aziatisch look (bamboe, waterlelie), moderne groene uitstraling, kleine waterpartijen over keien/waterval etc.
Vissen zijn geen must. Het gaat me meer om het water en het groen.

Hoe groot is de beschikbare ruimte?
Aangezien het een hoekopstelling zal worden, zal het de volgende maten mogen hebben.
Korte zijde
200cm L x 100cm Br x 65cm H
Lange zijde
300cm L x 100cm Br x 65cm H

De hoek zal beiden zijden (optisch) moeten verbinden.
In de hoek zou ik op maximaal 150cm H een waterval-partij willen laten starten, wat 3 stromingen heeft. 2 naar de zijden en 1 stroming naar een vijverbak wat nog voor de hoekopstelling zal komen.

Hoeveelheid licht?
De gekozen hoek krijgt momenteel zonlicht van 11:30 tot zeker 16:00u in het voorjaar.

Budget?
Een doe-het-zelf-budget van €350,- tot €500,- voor frame, vijverbakken, pomp/ filter & planten. De planten zal ik betrekken van kwekers uit de regio Bodegraven, tenzij er betere tips zijn.
Het decoratie qua verlichting en afwerking is voor latere zorg. Omdat het een trial & error project zal zijn, is er meer aandacht voor om alles gezond werkend te krijgen.

Hoe ik in godsnaam dit denk te gaan realiseren?
Met jullie kennis/kritiek.
Ik ben momenteel zoekende naar voordelige kant en klare vijverbakken die passen in de buitenmaten.
Dan wil daarna het framewerk maken van de zijden (buitenmaten) van geimpregneerd hout. Dit moet goed dragend zijn voor de hoeveelheid liters. Maar daar heb ik dus ook kennis bij nodig. Ook het nodige verstand ontbreekt op gebied van leidingen en dergelijke.
Tips over bouwplannen zijn zeer welkom.
Als er iemand technisch kundig is en zijn/haar hulp zou willen aanbieden, dan graag.
Ik kan als tegenprestatie ook wat aanbieden in overleg (handig autopoetser)

Dat was dus een kleine introductie van mij.
Ik ga me verder inlezen op deze forum om te bekijken hoe anderen het hebben aangepak.

Groetjes,
Vikash
 

Terug
Bovenaan