Vijvertje van Guppie82


G

Guppie82

Guest
We zijn vandaag begonnen met het maken van onze vijver!! :D



uxBDzQhOeI9b9Mn5UUuwVrJslpEbTlsb.jpeg

Afzetten van t stuk wat de vijver moet worden.

uxBDzQhOeI9b9Mn5UUuwVrJslpEbTlsb.jpeg

Fame bouwen

uxBDzQhOeI9b9Mn5UUuwVrJslpEbTlsb.jpeg

En graven maar

uxBDzQhOeI9b9Mn5UUuwVrJslpEbTlsb.jpeg

Zo gaat ie worden :)

uxBDzQhOeI9b9Mn5UUuwVrJslpEbTlsb.jpeg

Folie er over

uxBDzQhOeI9b9Mn5UUuwVrJslpEbTlsb.jpeg

Hij begint al vorm te krijgen
 
Ondertussen is ie zo goed als vol
ssLh68abrOZdPNKAhEkJ3PE9zSsCh7my.jpeg
 
5JsiETBPVYjX4LbwQLmGlzRAWTEcrFgx.jpeg

Randen afgewerkt

5JsiETBPVYjX4LbwQLmGlzRAWTEcrFgx.jpeg

Ook de rand langs het gras afgewerkt (de aarde word beplant), de pomp werkt (is nu een fontein maar word een beekloppje), en er ligt een stuk betongaas op voor de veiligheid van onze kleine tuinkabouter. T ligt op de foto nog los maar gaat nog vast.
 
Bedankt! Ben er ook erg blij mee!
 
Mooi maatje zo.
Waar zet je de filtering?
Verwerk je die gelijk in de beekloop?
 
Dat is wel de bedoeling bertus
 
Blijf je volgen.

En pas goed op,die kleine tuinkabouter,he.
 
Het zwaarste werk is achter de rug zie ik, ziet er al netjes uit :)
 
Alle eer aan mijn man haha. Hij heeft al t zware werk gedaan.

De tuinkabouter is veilig hoor Bertus, het betongaas zit vast dus er in.vallen is nu onmogelijk :)

Volgend weekend gaan we weer verder.
 
Zijn er nog mensen met tips voor de beplanting? (Vooral de planten er omheen)
 
Misschien iets van mooie bloemen enzo die langs de rivier staan?
 
-moerasvergeetmenietje
-siergrassen
-riet
-kattenstaart weet de naam ff nie meer

zit er leuk uit wat gaat erin?
 
Haha , bedankt Platy's2 dat is inderdaad t idee.. maar zocht vooral de namen van de soort planten.

Bedankt MauriceB ik ga er eens op googelen! Er komen in elk geval 4 sluierstaartjes in(die heb ik al) .. en verder kijk ik wel wat er op mn pad komt aan leuke visjes :)
 
O2z5JhZ0Ggdu73UYFWn4025KiOonsqMA.jpeg

Vandaag t filter binnen gekregen, en aangesloten (en dat als vrouw zijnde zonder hulp van mijn man whahha, was helemaal trots op mezelf) hij staat nog niet op de goede plek... Maar hoop dat ie alvast het water een beetje wil gaan zuiveren, nu is het nog zo troebel van het zand wat op de bodem ligt.
 
Als moerasbeplanting kan je gaan voor een stel gele lissen. Deze staan bekend als 1 van de beste waterzuiveraars.
 
Bedankt voor de tip! Jammer genoeg is er nog nergens beplanting voor in de vijver te koop... :(
 
Dat zal rond maart/april pas komen. Op Marktplaats worden ze ook regelmatig aangeboden, je zou eens kunnen kijken.
 
Leuk om te volgen!

Zou ook graag een vijver in de tuin willen maar zit met 2 zeer jonge kinderen. Echt druktemakers ook nog eens, dat gaat niet goed komen. Of ik moet echt een stuk de lucht ingaan met een vijver boven de grond.
 
Rever, wij hebben 3 kinderen waarvan de jongste 2 is. Daarom hebben we ook het betongaas er over gedaan, zodat er in vallen onmogelijk is!
 
3Ud5tnfH8njbfFWiYymOr7ykOGBl8lji.jpeg

Beetje planten zo her en der uit onze tuin gehaald en alvast aan de voorkant van de vijver gezet :) beetje rommelig nog maar van t voorjaar is het een mooie roze met paarse bloemenzee :) over de natuurstenen er tussen ben ik t nog niet eens met mezelf.. Maar dat bedenk ik later nog wel of ik ze daar laat of niet. Achteraan komen wat hogere planten, maar daar moet eerst het beekloopje nog gemaakt worden (en das werk voor mijn man haha)
 
Betongaas is wel gevaarlijk, als je kind er in/op valt en met de armen er door heen valt komt hij/zij nooit weer overeind, je moet wel zeker zijn dat het gaas niet doorzakt als je kind er op valt.

Verder erg leuk en geslaagd, weet niet of je kikkers in je vijver wilt maar dan zou ik wat insectenlokkende planten naast de vijver zetten zodat de kikkers eten hebben vinden ze erg fijn.
 
Vandaar ook de extra buis in t midden ;) zodat t gaas echt niet door kan zakken.

Weet niet of ik erg blij word van kikkers... Die maken best veel herrie :p als ze komen is t leuk, maar als ze niet komen ook prima ;)
 
Ok goed over nagedacht!

Haha ja is maar net wat je leuk vind ik geniet er altijd van van het geluid wat ze maken.
De bruine kikker maakt trouwens geen herrie die mompelt meer. :thumbs:
 
Oh ja, wat ik nog mis is een trappetje zeg maar dat ingevallen dieren eruit kunnen komen zoals bv kleine egels enne ook een kikker kan verdrinken als hij er niet uit kan komen, kleine tip. ;)
Of overhangende planten oid of moerasplanten aan zijkant.
 
Bedankt voor de tips, de vijver is net 3 dagen oud dus niet helemaal kaal. Beetje jammer dat er nog geen planten te krijgen zijn voor er in..(en coor er omheen ook niet trouwens) Dan kunnen we verder..
 
Dat moet natuurlijk "nog helemaal kaal" zijn. Ipv niet ;)
 
Zozo een vijver aanleggen midden in 'de winter', zie je niet vaak. Ziet er veelbelovend uit.
 
Bedankt!

Tja t is ook niet echt winter... mijn man heeft in z'n t-shirtje staan scheppen. T was gewoon warm buiten, lekker met t zonnetje erbij.
 
Toch nog een beetje aan t tuinieren geweest, de stenen er van tussen en alleen de Heuchera langs de bovenrand en de campanula langs de onderste rand laten staan. Daartussen wil ik nog wat roze en witte bloeiende planten zetten.
 
Spikerwyfke zei:
Betongaas is wel gevaarlijk, als je kind er in/op valt en met de armen er door heen valt komt hij/zij nooit weer overeind, je moet wel zeker zijn dat het gaas niet doorzakt als je kind er op valt.

Volledig mee eens, een vroegere werkcollega heeft zo zijn kind van 3 verloren.
Ook gevallen op het gaas, met het gezichtje naar beneden en niet meer recht gekunnen(het gaas was even groot)

Het veiligste is een hekwerkje errond zetten met een poort, en dan de grendel aan de binnenkant van de poort zetten, zodat een klein kind deze niet open krijgt.

Ander(maar minder belangrijk) nadeel voor betongaas is ook dat alle planten ertussen zullen woekeren, zal moeilijk zijn om deze nadien goed en netjes te verwijderen.
 
Het gaas staat hier ca 15 cm boven het wateroppervlak, dus zou hij niet met zn neus in het water moeten kunnen komen.

Natuurlijk moet je met kinderen altijd heel goed oppassen, hij speelt dan ook nooit alleen in de tuin.
 
Guppie82 zei:
Het gaas staat hier ca 15 cm boven het wateroppervlak, dus zou hij niet met zn neus in het water moeten kunnen komen.

Natuurlijk moet je met kinderen altijd heel goed oppassen, hij speelt dan ook nooit alleen in de tuin.

Ik moet andere mensen niet zeggen hoe zij hun kinderen moeten opvoeden of oppassen.
Heb zelf ook kinderen(ondertussen volwassen)je moet mij niet leren hoe snel een kind kan zijn en hoe snel je hem/haar uit het oog kan verliezen. :)
Een verwittigd man/vrouw is er twee waard.

Aan jou om te beslissen wat jullie ermee doen.
 
Onder het betongaas zou ik iets van kippengaas ofzo spannen. En hoewel hij nooit alleen in de tuin speelt zou er altijd een situatie kunnen ontstaan waardoor dat wel het geval is.

Bv de postbode aan de deur met een pakje, vervolgens vraagt een buurvrouw of je toevallig haar kat hebt gezien er ontstaat een gesprek en je bent zo weer 10 minuten verder.
 

Terug
Bovenaan