Vijveromheining glazen wand


Juske

Member
Lid geworden
11 mei 2020
Berichten
14
Leeftijd
40
Hallo,

heeft er iemand ervaring of een goede tip voor een transparante vijveromheining? Ik heb bijna heel de vijver dit weekend omheind met zo’n kastanje schapenhek, zie foto. Nu is mijn idee om de zijde die grenst aan het terras iets van glas te plaatsen. Ik zat zelf te denken aan gehard glas. Plexiglas krast waarschijnlijk snel. Heeft er iemand ervaring hiermee? Wordt het snel vies, of valt dit wel mee? Mochten jullie andere tips hebben, ik hoor het graag.

groetjes
 

Bijlagen

  • 1D7EE532-0121-49CC-A103-A164D9FAC720.jpeg
    1D7EE532-0121-49CC-A103-A164D9FAC720.jpeg
    674.8 KB · Weergaven: 152
Ik heb geen ervaring met glas, wel met het beveiligen van vijvers.
Wanneer het voor jonge kinderen is zou ik altijd adviseren de vijver zelf dicht te leggen, bijvoorbeeld met dubbelstaafmatten (zwart gecoat).
 
Ik weet dat de plaatselijke golfbaan hier een terrasafscheiding heeft van gehard glas. Moet ook wel met incidenteel afgedwaalde ballen natuurlijk. De platen zijn te vervangen als dat nodig is. Volgens mij is dit ook onderhoudsvriendelijk, want ik zie eigenlijk nooit dat ze dit schoon staan te maken. Ik weet niet of het een vuilafstotende coating heeft? Zal wel een flinke investering zijn geweest in ieder geval.
 
Yup gelaagd glas.
Gehard glas word 10.000.000 stukjes als er een kind door gaat en gelaagd glas blijft een soort van heel met minimale splinters/scherven
 
Is acrylaat niet de beste optie? Wordt ook gebruikt in bushokjes wegens de hufterproof-heid.
 
Yup gelaagd glas.
Gehard glas word 10.000.000 stukjes als er een kind door gaat en gelaagd glas blijft een soort van heel met minimale splinters/scherven
Dan zal dat op de golfbaan ook wel gelaagd zijn, een inslaande golfbal geeft daar minimale schade.
 
Is acrylaat niet de beste optie? Wordt ook gebruikt in bushokjes wegens de hufterproof-heid.


dit spul zegeaar :))
 
tuinglas.nl ken ik bijv, maar zijn meer bedrijven die het hebben.
spul is niet goedkoop wel mooi en veilig. wordt hier veel gebruikt door mensen met een terras aan het water en kinderen.
 

Thanks voor jullie reacties! De reden is inderdaad dat ik t kindproof wil maken.
Ik heb ook gedacht over een rek op t water maar dat lijkt me niet zo mooi.

Gelaagd glas is denk ik de beste optie voor mij. Ik ben bang dat acrylaat te snel krassen geeft.
 
Dat kunststof krast hoef je niet bang voor te zijn hoor, dat gebeurd gewoon.
Dat is de garantie die je krijgt zodra het uit de doos komt.
Garantie tot krassen xD
 

Terug
Bovenaan