Vijver vergroten.


J013

New member
Lid geworden
21 april 2023
Berichten
1
Leeftijd
25
Hi iedereen,

Kleine intro vanuit mij, ik heb vroeger een vissenkom gehad met een goudvisje. Snel mijn ouders overtuigd dat dit zielig was en een aquarium aangeschaft, eerst eentje van 40 liter. Toen 60 liter. Ook dit vond ik zielig dus uiteindelijk een RIO 180 liter gekocht. Wilde ook altijd een vijver in de tuin maar dat mocht niet van mijn ouders.

Veel jaren leuke visjes gehad, maar 3 jaar geleden weg gedaan.

Nu heb ik mijn eigen huis gekocht, hier zat toevallig al een vijver in. Met een kleine filter, die heb ik erin gehouden en een extra grotere filter gekocht. Ook paar visjes bij gehaald voor de eenzame vis. Deze heb ik gered uit een kom van een vriend, zijn redelijk vergroeid al helaas. Maar zwemmen nu vrolijk rond samen met de grotere vis! (Goudvisjes). Heb gemeten en volgens mijn berekening kan er 349L in. Echter zou ik deze graag iets groter willen maken, ik heb alleen geen idee hoe dit in zijn werking gaat / hoe dat moet. Ik heb foto's gemaakt zodat jullie kunnen mee kijken, zou fijn zijn als jullie mij kunnen helpen!
 

Bijlagen

  • Afbeelding2.jpg
    Afbeelding2.jpg
    68.5 KB · Weergaven: 64
  • Afbeelding3.jpg
    Afbeelding3.jpg
    77.1 KB · Weergaven: 55
  • Afbeelding4.jpg
    Afbeelding4.jpg
    241.9 KB · Weergaven: 53
  • Afbeelding5.jpg
    Afbeelding5.jpg
    63 KB · Weergaven: 58
  • Afbeelding6.jpg
    Afbeelding6.jpg
    334.1 KB · Weergaven: 53
  • Afbeelding7.jpg
    Afbeelding7.jpg
    70.8 KB · Weergaven: 52
Zeker weten kunnen we het niet, maar het lijkt erop dat de bakstenen enkel een ombouw zijn, en dat het vijverzeil om een kist is bevestigd. Je zal een hoektegel even moeten verwijderen om te kijken hoe het eronder precies zit, maar als het zo is als ik verwacht dan is het in principe geen moeilijke klus.

Maar: Je hebt wel meer van dezelfde stenen en een nieuw, groter vijverzeil nodig. Als je deze stenen niet kan bemachtigen zal er een hele nieuwe ombouw omheen moeten.
 
De constructie zal los moeten stenen, gaas en zeil.
Dan heb je tijdelijke opvang voor de vissen nodig bv cementkuipen.
Vervolgens kun je graven of laten graven en zo een ruimere vijver maken.
Met een waterval(letje) uitmondend in een riviertje terug naar de vijver is het ook leuk om te zien!
 

Bijlagen

  • 16820648467952020679000.jpg
    16820648467952020679000.jpg
    422.4 KB · Weergaven: 49

Terug
Bovenaan