Vijver naast treinspoor

Discussie in 'Vijvers' gestart door JorenLuesink, 10 jan 2019.

View Users: View Users
  1. JorenLuesink

JorenLuesink

Lid geworden:
    21 okt 2018
    Vraagje ik heb een tuin die naast het treinspoor maar mijn vader is bang dat vijverfolie snel kopot gaat naast het spoor de bedoeling was een grote vijver achter in de tuin van 5×4 en diep varierend van 20 cm tot 80 cm met vissen en planten

2. quistero

quistero

Lid geworden:
    28 sep 2016
    Geen ervaring met vijver langs treinspoor maar ouders hadden een grote vijver (24 kuub) en wonen aan drukke weg. Oké het is de doorgaande weg in een dorp maar met klinkers en verdacht veel vrachtverkeer waardoor zeer veel trillingen. Hier nooit problemen mee gehad.
    Denk dat het belangrijker is om te zorgen dat de gegraven kuil mooi glad is, dus geen steentjes, boomwortels of andere oneffenheden.
    Daarnaast een goed materiaal tussen de grond en de folie.
    Dacht trouwens dat het beter was om het diepste punt dieper te hebben zo rond de 1.50 meter maar daar hebben anderen waarschijnlijk meer verstand van.

3. TS
    TS
    JorenLuesink

JorenLuesink

Lid geworden:
    21 okt 2018
  4. TS
    TS
    JorenLuesink

JorenLuesink

Lid geworden:
    21 okt 2018
    Is er echt bijna niemand

5. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Met een EPDM folie voorzie ik geen problemen voor de vijver zelf. Afhankelijk van de afstand tot het spoor kunnen de trillingen wel een probleem zijn voor eventuele vissen.

6. Botia

Botia

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    In sloten langs sporen zie je geen veranderingen in het gedrag van de vissen als er een trein voorbij raast. Die hebben er geen last van, en zijn het gewend.

7. MarcelK

MarcelK Erelid

Lid geworden:
    27 sep 2009
    Heb je een punt, aan de andere kant zijn er ook zat verhalen van dode koi als gevolg van bestratingswerkzaamheden (trilplaat).

8. Botia

Botia

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Ik heb het idee dat een trilplaat wat stratenmakers gebruiken, een ander soort trilling is (Ik heb ooit bij een hovenier stage gelopen en vaak met zo'n plaat gewerkt) dan dat van een voorbij denderende trein.