Vijfstreep barbeel


basvos90

Active member
Lid geworden
29 juni 2018
Berichten
27
Leeftijd
33

Hallo iedereen,

Mijn naam is Bas. Ik heb vroeger altijd een aquarium gehad helaas is die gaan lekken en heb ik die weg moeten doen.
Nu bleef het kriebelen dus heb ik 3 weken gelden weer een aquarium aangeschaft.

Het aquarium is 1.20 l x 50 b x 60 h. Dus 350 liter. Ik heb er een JBL e 1502 en JBL 702 opstaan. Ik filter over turf en voeg cattapa en elzen proppen toe.

Het aquarium draait nu 2 en een halve week. Dus hij moet nog even indraaien ik meer namelijk nog nitriet.

Nu zit ik te denken over het visbestand en wil sowiso voor vijfstreep barbelen gaan. Alleen hoeveel zou ik hierin kwijt kunnen? Het lijkt me wel leuk om een grote groep te hebben. Voor de bodem wil ik denk een stuk of 20 japonica garnalen. En misschien nog een stuk of 5 waaierhand garnalen.

Voor de bovenlaag weet ik het nog niet dus als iemand suggesties heeft zijn die welkom!
 
Een groep of 20 is prima voor je bak. Qua bovenlaag een groepje bijlzalmpjes misschien?

Er zullen nog wel wat andere suggestie's komen.

Gr. Ed
 
De bovenlaag, wat dacht je van Diamantgourami's? Leuke blikvangers tussen het gekrioel van je 20 vijfstrepen.
 
Of een mooie school nannostomus? Halfsnavels blijven ook erg gaaf als je het mij vraat
 
Bedankt voor de reacties:) Diamant gourami s zijn inderdaad mooi!

Er staat alleen wel een beetje stroming boven kunnen ze hier tegen?
 
Stel ik neem de nannostomus wat is dan een mooi aantal naast de vjjfstreepjes
 

Terug
Bovenaan