vierkante bak met malawi?


D

D81

Guest
Ik ben wat aan het kijken naar de mogelijkheden die ik in de toekomst wil gaan uitwerken.Heb er dus geen haast mee maar beter vroeg beginnen en alles prima uitwerken dan te laat en fouten maken.
Ik wil dus een bak laten bouwen van ongeveer 80x80x60cm Kan ik hier malawi in kwijt of is dit niet aan te raden?
En zo ja welke soorten?
 
Ja hoor, dat is een mooie maat bak voor de rustigere mbuna soorten (bv Labidochromis caeruleus, Iodotropheus sprengerae, Pseudotropheus saulosi en Pseudotropheus socolofi). Ik weet alleen niet of ik een bak van 60 hoog handig zou vinden om schoon te maken, ik vind 50cm al lastig soms. Maar misschien heb jij langere armen :p
 
Saskia bedankt dacht ook al dat het zou kunnen maar nu heb ik ook wat soorten wat er in kan.
60 hoog is voor mij geen probleem heb ik nu ook en dat gaat precies☺
 
Meer soorten als optie zijn welkom en aantallen ook
 
De soorten die Saskia noemt zijn het wel zo,n beetje. Als je een soort erbij neemt die agressiever is kun je meer problemen verwachten. Ik vraag me wel af waarom je een bak van deze maten neemt? Moet hij ergens tussen komen? Liever zou ik een langwerpige bak nemen en groter als het kan. Jon.
 
Bak is er al en word geen malawi meer hou het bij men huidige bestand gezelschapsbak.
rede van een 80x80 bak is dat je heel mooi uit 1 hoek diepte kan maken wat in een hoek van de kamer erg mooi uitkomt
 
Ja inderdaad. Dieptewerking is een goede reden.
Ben benieuwd hoe die er uit gaat zien. Jon.
 
Ik vraag me trouwens af...volstaan gewone emmers bij het waterverversen van deze bak of heb je vierkante emmers nodig?
 
Je kunt vragen of ze er een tuitje aan willen maken. :thumbs:
Hoef jij je mond niet te tuiten,bij het in gieten. :thumbs: :D
 

Terug
Bovenaan