viejita of macmasteri?


N

neon

Guest
Nieuwe bewoners.
viejita of macmasteri?

1.
20161226_221024-1.jpg

20161226_220929-1.jpg
20161226_200314.jpg


2.
20161226_220726.jpg
20161226_220226.jpg
20161226_203935.jpg
20161226_203258.jpg
 
De Viejita kom je in de handel eigenlijk niet tegen, dus ga er maar vanuit dat het een Macmasteri is.
 
Ik ben er toch vrij zeker van dat dit de echte A. viejita is. Als je kijkt naar uitleg van Mike Wise (en reken maar dat hij weet waar hij het over heeft) in de link van sschot, dan komen de kenmerken die hij noemt overeen met deze vis. Lang gebouwd, geen verlengde punten in staartvin, rode streep op buikvin. Daarnaast zie je op jouw foto's ook die karakteristieke donkerder buik.

De Viejita kom je in de handel eigenlijk niet tegen, dus ga er maar vanuit dat het een Macmasteri is.
Sinds een tijdje is de A. viejita weer in de handel te vinden, dat neemt niet weg dat het nog steeds vaak de A. macmasteri betreft.

Jouw vis ziet trouwens er wel magertjes uit, hou dat in de gaten.
 
Is een viejita, proficiat met deze apisto, Zeeer moeilijk en zeer zeldzaam in deze landen.
Als je ermee kweekt wil ik er best wat overkopen ;)
 
gezien het missen van de mooie rode rand aan de rugvin zeg ik macmasteri
 
Ben niet zomaar op iemands blauwe ogen of een naamkaartje af gegaan.
Ik weet dat viejita's vaak macmasteri' s zijn, maar ik ben toch vrij zeker dat ik echte viejita's heb hier.
 
waar heb je m gehaald?

Utaka in Amersfoort heeft namelijk wel de eche viejita zwemmen,
 
Ik ben er toch vrij zeker van dat dit de echte A. viejita is. Als je kijkt naar uitleg van Mike Wise (en reken maar dat hij weet waar hij het over heeft) in de link van sschot, dan komen de kenmerken die hij noemt overeen met deze vis. Lang gebouwd, geen verlengde punten in staartvin, rode streep op buikvin. Daarnaast zie je op jouw foto's ook die karakteristieke donkerder buik.

Sinds een tijdje is de A. viejita weer in de handel te vinden, dat neemt niet weg dat het nog steeds vaak de A. macmasteri betreft.

Jouw vis ziet trouwens er wel magertjes uit, hou dat in de gaten.
Oeps, verkeerd gekeken, ik bedoel natuurlijk rugvin. Ondanks dat deze eigenschap niet heel duidelijk aanwezig is, blijf ik er toch bij dat het een A. viejita is, ze moeten alleen nog even op kleur komen.
 

Terug
Bovenaan