verzwakt / ziek betta vrouwtje


Knager

Well-known member
Lid geworden
18 april 2013
Berichten
104
Hey hallo

sind een dag of 3 heb ik 2 vrouwen betta's in mijn gezelschapbak ( rio 180 ) vissen waren van mijn vriendin, alleen de beestjes hadden maar een kleine bak ( door mislukte kweekpogingen ).

Nu hebben de dames aardig wat gevochten in de kleine bak, en is 1 van de dames er slecht aan toe.

ik heb haar nu in zon drijvend kweekbakje maar ze is nog altijd aan de zwakke kant, en als ik haar loslaat ben ik bang dat of mijn CPO'tjes of mn andere vissen er mee aan de haal gaan.

Voor symptomen kan ik alleen zeggen dat ze lustloos op de bodem zit, ze eet wel maar het lijkt gewoon alsof ze uitgeput is. Ze komt alleen in beweging als er vissen voorbij komen of als er gevaar dreigt ( vinger in het water bijv ).

Iemand een idee ?
 
Laten rusten denk ik, misschien wat plantjes bij in het kweekbakje zodat ze kan schuilen? Zo min mogelijk stress veroorzaken (dus met je vingers uit de bak blijven) en tussendoor blijven voeren (kleine beetjes). Dat is wat ik zou doen in dit geval.
 
Ok toppie bedankt voor informatie ga er plantje bijzetten rust krijgt ze zoizo komende tijd :)
 
Je kunt beter het agressieve vrouwtje in het kweekbakje zetten en het verzwakte visje de ruimte geven om er weer bovenop te komen ;)
Als je genoeg hoge planten hebt zal ze wel bovenin gaan hangen :)
 
Hoi even een update

Ze is al aardig aangesterkt nog altijd afgezonderd van de rest in de baby bak maar ze knapt aardig op

Heb haar bewust afgezonderd omdat ze zo zwak was en ik meerdere vissen heb ( ook cpo )
En had mn bak net gesnoeid kreeg haar dag daarna dus hele bal gesnoeid en opnieuw ingedeeld ^^ dus had niet echt hoge planten gehe

Thx voor al de tips over een klein weekje mag ze het gaan proberen tussen de rest van de groep
 
hier nog een update voor de geinteresseerden

De dame in kwestie maakt het goed, is goed opgeknapt en uitgerust, blijft wat schuw en sloom ogen maar is wel uit quarantenne en het gaat in principe super goed :)
 
Top, mocht het nu zo zijn dat het andere vrouwtje weer agressief is, volg de tip van nick_vis dan even op! ;)
 
komt goed dan mag de agressieve een weekje klein zitten :)
 

Terug
Bovenaan