Verzin een mooi visbestand voor dit bak!


sub

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2018
Berichten
124
Leeftijd
24
ik heb dus mijn 60l bak vernieuwd, de bodem had bodemrot en er zaten geen vissen in. Dus ik besloot de bodem te vernieuwen en een hele andere design ervan te maken. Hij ziet er niet echt biotopisch uit maar wel wat netter! Het lijkt een beetje boedhistisch met die keien vind ik :) en daarom zal ik er misschien wat veranderingen aan brengen aangezien ik het wat natuurlijker wil.

Oude bak:

E94441EB-1944-48A7-82D4-0C5BF51138CB.jpeg


Nieuwe bak:

DFED9AC2-6CB2-47F7-950A-5490BD6C29AB.jpeg

223C7022-AE85-41D3-A893-7308F61BFA08.jpeg


Ik was van plan om er ramirezis in te doen, vinden ze het een probleem met zo’n inrichting volgens jullie?

Noem een leuk visbestand zal ik zeggen en dan kijk ik welke het mooist is en of het in me smaak valt. Ik ben zelf een liefhebber van bijna alle vissen en iets nieuws is altijd welkom.

(60x30)

Deco: Kienhout, rolkeien, rotsen, grijze bodem
Echinodoris, javavaren, binnekort mos.

Planten: Het liefst zou een koppelvis mooi zijn zoals de ramirezi of apistogramma. Misschien een kleine cichlide soort? Veel succes! :petjeaf:
 
Bakje staat er mooi bij gezien de laatste foto ben benieuwd welk vissenbestand er naar voor zal komen.
 
Zal je vast weer niet waarderen maar wil melden dat deze bodem absoluut niet geschikt is voor bodemvissen en vissen die graag in de bodem naar voedsel zoeken omdat het scherp is.
 
Deze had je toch in je oude inrichting en dit ging toch niet goed?
Klopt, die had ik en zou ze weer te nemen, ze hadden stress na de verplaatsing, daarom overleden ze. In die tijd heb ik wat meer informatie en kennis opgenomen
 
Laatst bewerkt:
Zal je vast weer niet waarderen maar wil melden dat deze bodem absoluut niet geschikt is voor bodemvissen en vissen die graag in de bodem naar voedsel zoeken omdat het scherp is.
Gewaardeerd, daarom kan je een vissenbestand ervan maken dat wel ermee kan omgaan :) mogelijkheid”
 
De bodem is gravel dacht ik, maar het is niet scherper dan split, zou moeten kunnen.

Iemand nog ideeen?
 
Ik zou geen dwergcichlide nemen. Al is het grind niet scherp, is het wel te groot voor hen, waardoor ze hun natuurlijk gedrag niet kunnen tonen.
 
Als je er drijfplanten bij doet zou het wel geschikt zijn voor goerami's.
Een koppeltje honinggoerami's met een paar rasbora's of tetra's naar keuze en jw hebt een mooi bestand.
 
Ik zou geen dwergcichlide nemen. Al is het grind niet scherp, is het wel te groot voor hen, waardoor ze hun natuurlijk gedrag niet kunnen tonen.
ken jij een zand merk dat niet dichtslibt en makkelijk te behouden is?
 
Als je er drijfplanten bij doet zou het wel geschikt zijn voor goerami's.
Een koppeltje honinggoerami's met een paar rasbora's of tetra's naar keuze en jw hebt een mooi bestand.
zal eraan denken :)
 
Zou een stuk of 10 visjes in de middenlaag doen, zoals rasbora's (gallaxy, hengli, espei, Hyphessobrycon amandae, erythrozonus), en dan een koppelvisje zoals de honinggourami zoals Christian zei of een harempje epiplatys annulatus, een betta of een killivisje oid.;)
 

Terug
Bovenaan