Verwaarloosd aquarium herstellen....


V

vera83

Guest
Hallo allemaal!

Alle hulp en info is meer dan welkom!
Ik had een prachtig en gezond 120ltr. aquarium,helaas heb ik er door omstandigheden de afgelopen 2 maanden niet bij gekund!:(
Mijn psychisch zieke ex partner is niet in staat geweest er goed voor te zorgen in die tijd...en nu het aquarium dan sinds 3 dagen eindelijk weer bij mij is, ondervind ik problemen.

Ik heb een behoorlijke hoeveelheid vissen en garnalen verloren....filter totaal moeten vervangen....voedingsbodem en grind ook en zo'n 30ltr. Oud water kunnen behouden, rest is nieuw.

Er dreven veel dode vissen in...het stonk en bodem was zelfs aan het schimmelen. :O

Alle planten heb ik vervangen, filter starter toegevoegd, van de overlevende vissen zijn in de laatste twee dagen er drie overleden met tekenen van buikwaterzucht/tbc (op grond liggen,bulten lijf,niet eten etc)
Rest ziet er goed uit...eten goed.

Aanstaande woensdag laat ik het water testen,donderdag gedeelte water weer verversen,bodem schoonmaken etc.

Vraag; Ben ik goed bezig?wat kan ik nog meer doen evt.?tips...ideeën....alles is welkom!

Dankjulliewel alvast!
 
denk niet dat het verstandig is geweest om dat oude water te gebruiken als ik je verhaal zo lees
zou flink blijven verversen de komende tijd
je moet dit eigenlijk beschouwen als een nieuwe start immers je hebt de twee dingen vernieuwd waar je bacterie leven zat
bodem en filter
dus op passen voor de nh3/no2 piek

groet
jaap
 
Jeetje wat een rotverhaal zeg!! Volgens mij is het belangrijkste nu je water zeer regelmatig testen en veel verversen omdat je eigenlijk weer vanaf 0 begint, dus ook je bacteriehuishouding moet zich weer vormen. Succes er mee en hoop dat de rest van je dieren het redt!
 
denk niet dat het verstandig is geweest om dat oude water te gebruiken als ik je verhaal zo lees
zou flink blijven verversen de komende tijd
je moet dit eigenlijk beschouwen als een nieuwe start immers je hebt de twee dingen vernieuwd waar je bacterie leven zat
bodem en filter
dus op passen voor de nh3/no2 piek

groet
jaap


Hallo jaap!

Ik heb het oude water wel door een zeef gehaald,maar dacht een beetje iets vertrouwds nog voor de vissen.
Ik hou de waardes goed in de gaten en blijf regelmatig verversen idd!dankjewel!
 
Jeetje wat een rotverhaal zeg!! Volgens mij is het belangrijkste nu je water zeer regelmatig testen en veel verversen omdat je eigenlijk weer vanaf 0 begint, dus ook je bacteriehuishouding moet zich weer vormen. Succes er mee en hoop dat de rest van je dieren het redt!

Ja dat is het zeker!maar je advies volg ik op en ik hoop het ook!thnx!
 
Jeetje, niet leuk dat mee te maken zeg!
Hoeveel en welke vissen zitten er nu nog in?

Nee zeker niet!
Op dit moment zit er nog in;
4 japonica garnaaltjes
3 slak etende slakken
6 potlood visjes
4 fantoom zalmen
5 diamant zalmen
1 algen eter en 3 corrydoras
 

Terug
Bovenaan