Verschillende druppeltest uitslagen


Rick.J

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2022
Berichten
76
Locatie
Maastricht
Ik heb 2 testen voor de kh uitgevoerd op het zelfde moment. Een Sera (al langere tijd open), Colombo (nieuw). De Sera geeft aan 7 en de Colombo geeft aan 5 mijn ph electrode zegt 7 en de co2 indicator is heel donker groen met blauwe tint. Die overigens nog nooit mooi groen is verkleurd. Hoe kan dit allemaal?
 

Ik weet dat je bij Colombo de maten van het spuitje moet aanhouden en niet van de potjes. (weet niet hoe het met andere merken zit)
Bij mij was 2*5ml uit het spuitje ca 13 ml in het potje.
Misschien dat hier wat verschil in de meetwaarde zit?
 
Bedankt, maar dit maakt het verschil alleen maar groter
 

Ik weet dat je bij Colombo de maten van het spuitje moet aanhouden en niet van de potjes. (weet niet hoe het met andere merken zit)
Bij mij was 2*5ml uit het spuitje ca 13 ml in het potje.
Misschien dat hier wat verschil in de meetwaarde zit?
Das inderdaad een raar verhaal: 5 ml in de spuit is niet hetzelfde als 5 ml in het potje
 
Ik zou altijd het spuitje aanhouden.
 
Mijn advies in dit geval zou zijn. Hou je niet bezig met vergelijkingen. De onnauwkeurigheden zijn te groot en maken de uitslag alleen maar onzeker. Hou je bij een merk en werk daar mee. Je hebt dan in elk geval maken met altijd dezelfde onauwkeurigheid. Wat je dropcecker betreft zou ik dan wel gaan voor een juiste kleur, even uitgaande dat je materiaal goed is.
 

Terug
Bovenaan