Verschillen in lichaamsbouw bij guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,329
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Ik heb een nieuwe illustratie gemaakt met de nu drie voorkomende lichaamsbouwen in sierguppen. Moet wel eerlijk gestellen dat ik niet zo'n fan ben van de korte lijven daar de ingewanden nogal opgekropt zitten en het niet bepaald bevordelijk is voor de gezondheid en levensverwachting van zo'n gup. Maar goed, helaas is daar wel een markt voor. Ze zijn te vergelijken met de ballonmolly's. Er zijn zelfs al ballonplaty's op de markt. En ten tweede, ik vind ze lelijk qua bouw.
Different body shapes in guppies.jpg
 
Ik heb het idee dat 1 van mijn mannetjes van 9weken een short body heeft terwijl de andere mannetjes een normal body lijken te hebben, kan dat?

(Ik weet overigens niks over de vader aangezien we de moeder zwanger hebben gekocht bij een lfs)
 
Ik heb het idee dat 1 van mijn mannetjes van 9weken een short body heeft terwijl de andere mannetjes een normal body lijken te hebben, kan dat?

(Ik weet overigens niks over de vader aangezien we de moeder zwanger hebben gekocht bij een lfs)
Dat kan zekers. De short bodied guppen zijn verkregen door een slechte mutatie die verder in lijnkweek is gezet.
Ik vind short bodied guppen, platy's en molly's een verschrikking om te zien. Maar goed, er zijn blijkens ook genoeg mensen die het weer geweldig vinden. Met name in Azië zijn ze heel erg populair. Maar goed, de meeste rare kweekvarianten van vissen komen uit Azië.
D'r zijn ook van die vissen die praktisch geen staart meer hebben. Je ziet dan ook dat die praktisch niet vooruit komen en zichzelf niet goed meer kunnen sturen. Men gaat vrij ver met die rariteiten zonder het welzijn van een vis in acht te nemen. Domweg omdat het kan...
 
Ik vind de normale vorm van guppen echt het mooist, zou nooit maar dan ook nooit kiezen voor z'n super klein lichaam, ik vind ze er ook echt ongezond en gehandicapt uit zien, maar zo vind ik die soorten van sluiers (goudvissen) met die extreme grote hoofden en ogen ook echt helemaal niks.
 
Dit bedoel ik Stanovic deze zijn toch een lust voor het oog.

 
Dat kan zekers. De short bodied guppen zijn verkregen door een slechte mutatie die verder in lijnkweek is gezet.
Ik vind short bodied guppen, platy's en molly's een verschrikking om te zien. Maar goed, er zijn blijkens ook genoeg mensen die het weer geweldig vinden. Met name in Azië zijn ze heel erg populair. Maar goed, de meeste rare kweekvarianten van vissen komen uit Azië.
D'r zijn ook van die vissen die praktisch geen staart meer hebben. Je ziet dan ook dat die praktisch niet vooruit komen en zichzelf niet goed meer kunnen sturen. Men gaat vrij ver met die rariteiten zonder het welzijn van een vis in acht te nemen. Domweg omdat het kan...

Ik twijfelde door zijn lichaamsvorm in het begin of het een man of vrouw was.

20221204_221145.jpg

20221201_214025.jpg


^verschil tussen hem en z'n broer kun je hier wel duidelijk zien vind ik.


Ik vind de normale lichaamsvorm ook het mooist.
 
Ik vind de normale vorm van guppen echt het mooist, zou nooit maar dan ook nooit kiezen voor z'n super klein lichaam, ik vind ze er ook echt ongezond en gehandicapt uit zien, maar zo vind ik die soorten van sluiers (goudvissen) met die extreme grote hoofden en ogen ook echt helemaal niks.

Helemaal mee eens. Ik vind die sluiers met die enorme bolle ogen enzo er ook echt niet uitzien, snap ook niet dat iemand dat mooi kan vinden..
 
Ik twijfelde door zijn lichaamsvorm in het begin of het een man of vrouw was.

Bekijk bijlage 352712


^verschil tussen hem en z'n broer kun je hier wel duidelijk zien vind ik.


Ik vind de normale lichaamsvorm ook het mooist.
Denk dat je te maken hebt met een laat mannetje... Maar op zich heeft hij wel eenn normaal gevormd lijf.
Helemaal mee eens. Ik vind die sluiers met die enorme bolle ogen enzo er ook echt niet uitzien, snap ook niet dat iemand dat mooi kan vinden..
Ik vind die uitpuilende ogen en met die hele grote zware staarten ook niet fraai. Maar mensen verschillen nu eenmaal als het om smaak gaat. Ik kan me er ook niet in verplaatsen om dat mooi te vinden.
 
Denk dat je te maken hebt met een laat mannetje... Maar op zich heeft hij wel eenn normaal gevormd lijf.

Ik vind die uitpuilende ogen en met die hele grote zware staarten ook niet fraai. Maar mensen verschillen nu eenmaal als het om smaak gaat. Ik kan me er ook niet in verplaatsen om dat mooi te vinden.
Wat bedoel je precies met een 'laat mannetje'? 😅
 
Bij de normale gup is het vrouwtje niet in verhouding tot het mannetje vrij klein en slank.
een vrouwtje van pakweg 1,5 jaar met een paar worpen is echt duidelijk groter dan een mannetje.
de ander vormen ken ik niet van nabij maar ik houd niet van door gefokte dieren.
bij honden en katten vind ik dat er ook niet uitzien en soms gewoon zielig
 
Wat bedoel je precies met een 'laat mannetje'? 😅
Idd, wat EmotionalSupport Puppy al stelde. Een late man vertoond pas vrij laat de mannelijke kenmerken. En ziet daardoor de eerste tijd uit als een vrouwtje maar dan zonder zwangerschapsvlek.
 

Terug
Bovenaan