Verlichting bowl


ibbe

Well-known member
Lid geworden
29 juni 2011
Berichten
340
Locatie
België
Hallo,

Ik wil graag een low tech bowl aquarium op mijn bureau maken.
Ik heb een kom gevonden van ongeveer 25cm hoogte en 26cm diameter.
Nu zoek ik hiervoor een betaalbare lamp die ik ofwel aan de rand kan bevestigen ofwel met een plaat/staander waar de kom op kan staan.

Heeft iemand van jullie aanraders?

Thanks!

Groetjes,
Ibbe
 
Ik raad aan om, ondanks je allerbeste bedoelingen, dit niet te doen. Ga naar tenminste 40x40x40 of 50 en doe er een paar garnaaltjes in. Misschien kan dan Killivis ook wel, maar denk daarbij dat het niet uitsluitend om mooi gaat op je bureau maar dat het ook levende dieren zijn.
Sorry maar leefruimte zit er niet in zo‘n bol.
 
Op Ali heb je zulk soort ledjes. Werken prima

Screenshot 2024-01-02 at 13-20-19 12.67€ Usb Licht Groeien Voor Kamerplanten Led Plant Lamp Me...png
 
Hallo,

Ik wil graag een low tech bowl aquarium op mijn bureau maken.
Ik heb een kom gevonden van ongeveer 25cm hoogte en 26cm diameter.
Nu zoek ik hiervoor een betaalbare lamp die ik ofwel aan de rand kan bevestigen ofwel met een plaat/staander waar de kom op kan staan.

Heeft iemand van jullie aanraders?

Thanks!

Groetjes,
Ibbe
Wat zijn je plannen met deze bowl. Planten lees ik? Bowl klinkt mooi maar met levende have is het natuurlijk gewoon een vissenkom. Wellicht dat garnaaltjes wel gaat?
 
Iets met alleen slakjes kan ook.

Ik heb vorige week deze LED bureaulamp bij het Zweedse warenhuis gehaald, EUR 18,99. Als je 'm helemaal recht naar onder richt dan kan er een pot onder van max ongeveer 28 cm hoog.
Heb er zelf nu een "brakwater pot" onder, niet voor vissen maar voor een handvol (brakwater) garnaaltjes, geen filter nodig. (#nogevengeduld)

edit: LOL ik zie nu de tekst op de foto 'great things take time'... minimaal 4 of 5 weken schat ik in...

1704207572116.png
 
Blau aquaristic
Pico lumina

Door de hals kun je hem er mooi recht boven "vouwen"

Dit was mijn set up ( 35l )

1000025695.jpg
 
Bedankt voor de reacties iedereen, hiermee kan ik verder!
 

Terug
Bovenaan