Verkleuring jonge goudvissen


Nadira

Active member
Lid geworden
30 mei 2021
Berichten
39
Leeftijd
25
Hi,

Ik heb een vraagje over het verkleuren van jonge goudvissen. Wij hebben nu vier jonge goudvissen in de vijver zitten. Eentje is van twee jaar geleden en de anderen drie van vorig jaar. Ze zijn nog allemaal zwart van kleur. Vanaf wanneer gaan ze verkleuren? Of bestaat de kans dat ze voor altijd hun wildkleur blijven behouden? Op het internet lees ik veel verschillende dingen, dus ik hoor graag wat jullie ervaring is met betrekking tot dit onderwerp.

Groetjes :)
 

Kan allebei inderdaad, ligt er ook een beetje aan welke kleur de ouders hebben. Ik heb hier 2 goudvissen gehad die 6 jaar donker bleven en dan uiteindelijk toch oranje/wit werden. Bij sommige vissen kan het dus lang duren en soms blijven ze wildkleur.
 
Ik heb geen verstand van deze vissen maar wat is dan de wildkleur?
 
Ik heb geen verstand van deze vissen maar wat is dan de wildkleur?
wild-goldfish-2015-2.jpg

Bruinig, en van boven lijken ze dan bijna zwart
 
Kijk weer wat geleerd want zo kende ik ze eigenlijk niet.
 

Kan allebei inderdaad, ligt er ook een beetje aan welke kleur de ouders hebben. Ik heb hier 2 goudvissen gehad die 6 jaar donker bleven en dan uiteindelijk toch oranje/wit werden. Bij sommige vissen kan het dus lang duren en soms blijven ze wildkleur.
De ouders zijn moeilijk te achterhalen natuurlijk, maar ik vermoed dat de drie van vorig jaar shubunkins als ouders hebben en die van twee jaar geleden een witte goudvis als moeder heeft en een shubunkin als vader. Ik ben benieuwd of ze ooit nog een kleurtje gaan krijgen! Bedankt voor je reactie :).
 

Terug
Bovenaan