Veel vragen


C

Choce

Guest
Hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik een sluierstaartgoudvis gekregen (hij zou eigenlijk door de wc worden gespoeld, maar toen heb ik aangeboden om hem mee te nemen.
Vandaar dat hij nu ook de toepasselijke naam Riool heeft).
Thuis heb ik Riool in een teiltje gedaan en ben ik eens gaan zoeken hoe je eigenlijk een goudvis verzorgt.
Dat viel me behoorlijk tegen! Vond vooral hele algemene informatie waar ik niet zoveel mee kon.

Volgende dag naar het tuincentrum gegaan en een 21 liter bak, steentjes voor de bodem (die hadden we vroeger ook in de klas voor de vissen, dus dat was vast goed) en nog een sluiergoudvis gekocht (vissen zijn groepsdieren vond ik op internet).

Nadat ik Shachi had laten wennen heb ik ze alletwee in de grotere bak gedaan en langzaam aan steeds wat vers water erbij gedaan tot het vol was.

De dagen erna op internet verder blijven zoeken naar meer informatie, totdat ik uiteindelijk hier uitkwam.
Heb met behoorlijk wat verbazing verschillende topics gelezen!
Goudvissen die geen 20 cm KUNNEN worden, maar HOREN te worden, minstens 1 meter bak, zand zodat de vissen op een natuurlijke manier kunnen zoeken naar eten, vissen die vergroeien als ze te klein worden gehouden.
Ik had werkelijk geen idee :(

Maar ik zit nog steeds met een heleboel vragen en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen
Op het moment zitten Riool en Shachi nog in de 21 liter bak waarvan ik elke dag 40% van het water verschoon.
Ze krijgen elke avond vlokvoer te eten. Op de grond ligt grind en er staat een plastic plantje in.

Waar ik vooral benieuwd naar ben:
Wat is goed voer voor ze?
Zit er verschil in zand wat je kunt kopen voor in je aquarium?
Is het slim om er een levend plantje in te zetten? (weet van de vissen die we in de klas hadden dat het plantje een soort vies slijmerig werd?)
Als er een nieuwe bak komt waar moet ik dan op letten? (pomp, licht ed)
Wat is normaal vissen gedrag? (Is hier toevallig een lijst of iets dergelijks van? Ze schuiven alletwee regelmatig hun mond uit (lijkt alsof ze oew! zeggen :p) is dit een soort reinigen oid?

Zo, heel verhaal! :D
Tips, aanvullingen ed zijn natuurlijk ook welkom!
 
WElkom op het Forum.

Als je nu bedenkt ,dat voor elke vis nu 50 l wordt gerekend, kom je met 1 m .goed weg.
Sluierstaarten worden wel groter,hoor.
Moeten ze wel de ruimte hebben.
En een zandbodem dat je kunnen grondelen.
Zet er nooit plastic plantjes in.
ER zijn genoeg planten die daar bij kunnen.
Een filter en de bodem ,daar gaan bacterie in zitten.
Die helpen het ammoniak in het water op te ruimen.


Vlokvoer moet je niet geven, wel goudvissen korrels.

Kijk hier..
Alles over goudvissen


Goudvissen zijn enorm leuke, mooie en makkelijke huisdieren. Ze hebben niet
heel veel aandacht nodig en ze zijn prima op een slaapkamer te houden.
goudvissenverzorgen.nl/

En bij de goudvissen topics.
 

Terug
Bovenaan