Vampier krabben info gevraagd.nieuw bakje ingericht


jdjfish

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2012
Berichten
569
Screenshot_2022-10-04-21-26-25-89_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Lijkt jullie dit een geschikte bak voor een koppeltje vampiers krabben? Water gedeelte is 24 gr. Er loopt een watervalletje over de stenen. Ik zal nog wel iets van gaas over de bak moeten gaan maken.

Bak is 60x30x30
 
Niemand met ervaring wat betreft vampier krabben?😎
Screenshot_2022-10-07-10-55-20-17_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
 
Ik heb ze ooit gehad maar had alleen een bakje water in de bak en verder land met veel mosjes en blad. Of ze echt zwemmen in het watergedeelte dat durf ik niet te zeggen.
 
Zover ik hier lees kunnen ze niet zwemmen en mag het water maar 3 cm diep zijn en anders kunnen ze verdrinken.

 
Ja komt een kap op met gaas... Bedoelde meer de inrichting
 
Ik weet niet of de bak echt geschikt is als ik lees dat ze kunnen verdrinken in dieper water. Ook heb je weinig vlak land en meer rotsen terwijl ze ook wel graag onder bladeren zich verstoppen. Maar goed ik ben geen expert op dit gebied en in mn link kun je meer nalezen.
 
Zorgen dat ze gemakelijk naar het oppervlak kunnen kruipen, ze zaten in mijn vaders bak met een waterhoogte van 70cm, het was geen suc6 omdat ze bijna geen ruimte hadden boven water op wat stronken na.. ze hebben er wel een tijdje in gezeten nog, maar het was niet voor herhaling vatvaar😬
 
Oud topic maar misschien heb je er iets aan.
 
Ik weet niet of de bak echt geschikt is als ik lees dat ze kunnen verdrinken in dieper water. Ook heb je weinig vlak land en meer rotsen terwijl ze ook wel graag onder bladeren zich verstoppen. Maar goed ik ben geen expert op dit gebied en in mn link kun je meer nalezen.
Ik heb geluisterd naar de adviezen hier.. en heb zowaar voor het eerst een echt paludarium gemaakt met bodem van turf blokken en spagnum mos en Franse boomschors... Oordeel zelf😎
Screenshot_2022-10-11-20-49-42-98_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
Alleen nog een kap erop maken met gaas and we are good to go😎
Screenshot_2022-10-13-21-40-10-73_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
volgens mij kunnen ze niet zomaar verdrinken. en ze leven heel veel op het land, ik heb ietwat ervaringen met kabben en dit moet echt wel goed zijn
 
nou ze komen voor rond beekjes in Indonesië en jagen op prooien zowel boven en onderwater dus persoonlijk verwacht ik dat ze wel wat langer onderwater kunnen blijven. ook hebben ze volgens mij kieuwen in plaats van longen maar dat weet ik niet zeker. en als ze uit water willen klimmen ze er gewoon uit.
 
Prachtig gedaan.
Ik zou er nog wel een deksel op doen ipv gaas. voorkomt dat ze ontsnappen maar nog belangrijker het houd je bak vochtiger en warmer.
Wat leuke planten die het bij mij altijd goed doen: kaapse viooltjes, varens, bromelias (zie dat je de laatste 2 al hebt), orchideen, anubias (op land doen het ook super),

Ik zou je terrarium ook bewonen met springstaartjes en pissenbedden. Ten eerste goed voer voor de krabben en ten tweede ruimen ze schimmels, overgebleven restjes(dode planten, maar ook voedsel) op
 
Prachtig gedaan.
Ik zou er nog wel een deksel op doen ipv gaas. voorkomt dat ze ontsnappen maar nog belangrijker het houd je bak vochtiger en warmer.
Wat leuke planten die het bij mij altijd goed doen: kaapse viooltjes, varens, bromelias (zie dat je de laatste 2 al hebt), orchideen, anubias (op land doen het ook super),

Ik zou je terrarium ook bewonen met springstaartjes en pissenbedden. Ten eerste goed voer voor de krabben en ten tweede ruimen ze schimmels, overgebleven restjes(dode planten, maar ook voedsel) op
Het idee is ook kap er een kap op komt met daarin een strook gaas bedankt voor je uitgebreide reactie! En springstaartjes en pissen bedden komen er zeker in👌🏻
 
Ondertussen een kap erop gemaakt en 2 ventilatoren aangezien de vooruit steeds besloeg. Dat is nu weg en de bak wordt beter en beter😁
Screenshot_2022-10-25-20-53-02-75_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
 
Alsof er een stukje oever van een oerbos is uitgeknipt en in je bak is gelegd. Schitterend!
 
16679137558234852549280194781779.jpg

En hij wordt natuurlijker en natuurlijker ,
Vooral veel blad toegevoegd en de scape wat verbeterd 😎 en een achterwand van varenwortel geplaatst.
 
ik dacht dat ze dendrobatus tricolor heette. Zijn ze opnieuw ingedeeld?

prachtig gedaan
 

Terug
Bovenaan