Vallisneria


kan haast niet wachten tot volgende week, dan eindelijk de vissen! (om t maar over wat kosten te hebben)
 
Kan niet John! Zijn Tang's en die plaats je in een keer. Gaat bij Rifvissen anders. Zijn trouwens nog wel andere bestanden te noemen waar het ook zo gaat, alles in enen plaatsen.

klopt inderdaad, het zal allemaal in een keer gaan plaatsvinden 2 mei is de dag dat ik ze ga aanschaffen, overwennen en plaatsen... t zal mij benieuwen allemaal... toch wel een spannend moment altijd....
 
Ok, dus ook diverse soorten kun je niet een voor een plaatsen bij deze vissen? In dat geval dan wel de waterwaarden goed in de gaten houden de eerste tijd.
 
Ok, dus ook diverse soorten kun je niet een voor een plaatsen bij deze vissen? In dat geval dan wel de waterwaarden goed in de gaten houden de eerste tijd.

ook voor de kweker moet ik 2 uur in de auto zitten dus liever alles in 1 x.... evt een waterwissel na 2 dagen doen en om de dag meten? is dat een idee....?
 
Ja in dat geval ga je niet steeds op en neer natuurlijk en om de dag testen zou ik zeker in het begin even doen. En misschien de eerste tijd zuinig voeren.
 
Helpt het snoeien can de vallisneria om de groei te stimuleren, of heeft dit totaal geen invloed en?
 
Hoe bedoel je snoeien want de uitlopers gaan hun gang wel hoor en de bladeren kun je beter niet gaan knippen;)
 
Hoe bedoel je snoeien want de uitlopers gaan hun gang wel hoor en de bladeren kun je beter niet gaan knippen;)

Ik had er een paar bladeren bijzitten die niet mooi zijn, deze wou ik bij de wortelsok afknippen... maar beter ze laten zitten dus? Tot ze echt versnotteren en dan verwijderen??
 
Je kan de slechte bladeren wel weghalen, en zo laag mogelijk idd.

Bij sommige planten stimuleert dit wel nieuwe groei, o.a. bij Crypto's
 
Je kan de slechte bladeren wel weghalen, en zo laag mogelijk idd.

Bij sommige planten stimuleert dit wel nieuwe groei, o.a. bij Crypto's

Enig idee of dit bij de vallisneria ook zo is?
 
Dat durf ik niet te zeggen, maar om beschadigde bladeren te verwijderen is altijd beter, dan stopt de plant daar geen energie meer in.

Plus dat het ook niet goed is om rottende bladeren in je aquarium te hebben.
 
Ja met lelijke bladeren is het wat anders hoor. Die kun je zo laag mogelijk bij de wortel weghalen. Verder snoei je deze plant niet echt.
 
Dat durf ik niet te zeggen, maar om beschadigde bladeren te verwijderen is altijd beter, dan stopt de plant daar geen energie meer in.

Plus dat het ook niet goed is om rottende bladeren in je aquarium te hebben.

Dan ga ik vanavond even een klein snoeibeurtje doen...

Ja met lelijke bladeren is het wat anders hoor. Die kun je zo laag mogelijk bij de wortel weghalen. Verder snoei je deze plant niet echt.

Dan haal ik vanavond even de bladeren die versnotteren weg...
 
Vallisneria is toch niet zo'n veel eisende waterplant lijkt me.
Een paar klei bolletjes rondom de wortels stoppen doet wonderen!
 
Kwaad zullen kleibolletjes niet kunnen en als je mn eerdere link leest dan nemen ze ook met de wortels voeding op:deal:
 
Ach ik probeer t eerst zo met 2x in de week 5ml profito... aankomende donderdag komen de vissen erin, hopelijk dan automatisch wat meer fosfaat, wat ook wat groei stimuleert.... de de bladeren van de gigantea gaan wel groeien, maar die maakt geen uitlopers. De spiralis doet t naar mijn idee wat beter en maakt ook echt nieuwe plantjes aan...
 
Goh. dan zal ik die koffer weer op zoeken. Zeker een half jaar niet gemeten.

Dat zit hier wel goed ,hoor/ Hebben het ook naar het zin, zeggen ze.
Voor de rest nog niet zoveel onzin gehoord.

En nu aan de pannenkoeken. met stroop/

Voor mij, hoor. niet voor de vissen.
De zijn aan de kibbeling.
Geef jij kibbeling aan je vissen?
 

Terug
Bovenaan