Uitvraag houden doverse kleurslagen Pomacea Diffusa


EmotionalSupportPuppy

Well-known member
Lid geworden
23 februari 2022
Berichten
1,071
Leeftijd
31
Goedenavond, forumleden.

Ik zie wel eens een houder van appelslakken voorbij komen. De vraag is wat voor kleurslag men in huis heeft!

De kleurslagen zijn:
(Donkere Voet)
- Bruin/Zwart
- Purper
- Jade
- Blauw

(Lichte voet)
- Ivoor
- Magenta
- Goud/Geel
- Kastanje

Ikzelf heb 4 stuks Ivoor in mijn bak en ik heb een adresje gevonden waar ik eerdaags magenta exemplaren kan krijgen.

Idealiter zou ik graag een kweekgroepje van elke kleur in huis halen maar de andere kleuren zijn maar lastig op te speuren!

Wat voor mooie kleuren hebben jullie in huis? :)
 
Ik heb ze niet maar heb nooit geweten dat bij een bepaalde kleurslag een kleur voet hoort. Stel je hebt een Ivoor en een Blauwe in de bak die dus ieder een andere kleur voet hebben.
Is het dan ook mogelijk dat er Ivoren nakomelingen bij zitten die ipv een lichte een donkere voet krijgen?
 
Donkere voet: paars (purper?) , grijs-blauw
Lichte voet: ivoor, Rose (magenta?)

Diverse jonge rond kruipen, mooie imposante dieren.
Sowieso een slakken fan, op de blaashoornslak na, alhoewel die er ook mooi uitziet als je hem goed bekijkt
 
Kijk met een kenner koen we vooruit maar kun je dan door kruising ook een blauwe met lichte voet krijgen want normaal is die donker lees ik. Dan heb je dus een nakomeling die blauw kleurt.
En krijg je bij kruisingen ook andere kleuren huisjes?
 
Kijk met een kenner koen we vooruit maar kun je dan door kruising ook een blauwe met lichte voet krijgen want normaal is die donker lees ik. Dan heb je dus een nakomeling die blauw kleurt.
En krijg je bij kruisingen ook andere kleuren huisjes?
Je hebt twee kleuren voet en 4 kleuren schelp. De voet schijnt door de schelp, wat de kleur bepaalt.

Zo hebben magenta en paarse slakken dezelfde kleur schelp maar een andere kleur voet.
 
Ok ik wist niet dat de schelp de kleur van de voet bepaald. Maar kunnen de kleuren van de schelp ook met kruisen nieuwe kleuren aannemen?
 
Voor zover ik weet niet. De schelp is bruin, ivoor, ivoor met roze strepen, of geel. De voet is licht of donker. Zie het als huidskleur en haarkleur. Mogelijk zijn er instanties van gemengde kleuren, zoals peper en zout haar bij mensen, maar dit zal denk ik nooit een kleurslag worden

Bruine schelp, bruine voet: Bruin/Zwart
Bruine schelp, witte voet: Kastanje
Ivoor schelp, bruine voet: Jade
Ivoor schelp, witte voet: Ivoor
Lollystok schelp, bruine voet: Paars
Lollystok schelp, witte voet: Magenta
Gele schelp, bruine voet: Blauw
Gele schelp, witte voet: Geel/Goud
 
Vandaag voor het eerst een eiertros ivoortjes! Zodra ze uitkomen ga ik een aanbod topic starten. Ik kan ze niet allemaal houden.

Mocht iemand ivoortjes zoeken en een andere kleurslag in de aanbod hebben, stuur me een bericht! :)
 
Heb je een foto uit nieuwsgierigheid want ik heb ooit de witte gehad maar dat is dus niet hetzelfde als Ivoor begrijp ik?
 
Heb je een foto uit nieuwsgierigheid want ik heb ooit de witte gehad maar dat is dus niet hetzelfde als Ivoor begrijp ik?
pomacea-diffusa-ivory-02.jpg

'wit' als kleurslag bestaat niet. Het zullen ivoortjes geweest zijn, of mogelijk geel.
 
Duidelijk en dan heb ik ooit de Ivoortjes gehad.
 
Leuk! Mocht je de kriebels krijgen om weer eigenaar te worden, laat me maar weten ;)
 
Misschien handig om dat soort info te verwerken in het nieuwe topic.

 
Misschien handig om dat soort info te verwerken in het nieuwe topic.

Dit gaat er komen, zodra ik weer tijd heb om te schrijven
 

Terug
Bovenaan