Uitvangen garnaal


F

Fruitje21

Guest
Ik heb nu een tijdje een zeewater bak staan. En ik heb er een poetsgarnaal in zitten. Enkel heeft deze nu een tijdje een codepod. En wil ik deze graag verwijderen.
Uitvangen lijkt alleen onmogelijk, hij schiet steeds tussen de stenen.
Iemand suggesties?
 
petfles nemen en die onder de hals op het breedste deel opensnijden en dan de hals omgekeerd in de fles steken en dan wat voer in de petfles doen, omdat de hals er omgekeerd inzit is erin gaan vrij makkelijk maar eruit gaan een stuk lastiger
 
Ik begrijp dat de codepod eruit moet? Zover ik weet worden die juist vaak als voer gebruikt.
 
Brrr, een pissebed dus? Ik dacht ook laatst dat ik een pissenbed zag maar dat is een slak die er heel erg veel op lijkt en deze verplaatst zich ook amper. Gelukkig kon ik deze laten zitten.
 
Brrr, een pissebed dus? Ik dacht ook laatst dat ik een pissenbed zag maar dat is een slak die er heel erg veel op lijkt en deze verplaatst zich ook amper. Gelukkig kon ik deze laten zitten.
Inderdaad. Ik weet er weinig van. Informatie die ik er over kan vinden is erg bagger. Gelukkig weet ik wel ongeveer welke soort het is. Hij zit nu al een tijdje onder de schaal van mijn poetsgarnaaltje. En merk dat de garnaal er onder lijd. (Niet zo actief als hij moet zijn, zie hem weinig etc. Hij zit ook alleen dus dat kan ook een reden zijn. Maar alsnog). Is al vervelt. Had ergens gehoopt dat het dier vanzelf los zou laten tijdens de vervelling. Maar helaas... Dus wou hem er uit halen maar lijkt niet te lukken met een netje.
Petfles kan ik proberen. Eens kijken wat hij doet. Hij is gek op Lobster Eggs dus kan dat als aas gebruiken.
 
Ja er schoot me net te binnen dat ik jaren geleden ook zo n klein ding in de bak had en ik heb de lfs een foto gestuurd en die gaf aan dat dit geen kwaad kon en ik hem weer in de bak kon doen. En ik heb ook Poetsgarnalen maar of er schadelijke soorten zijn dat weet ik verder niet.
 
Ja er schoot me net te binnen dat ik jaren geleden ook zo n klein ding in de bak had en ik heb de lfs een foto gestuurd en die gaf aan dat dit geen kwaad kon en ik hem weer in de bak kon doen. En ik heb ook Poetsgarnalen maar of er schadelijke soorten zijn dat weet ik verder niet.
Ja ze zijn verder onschadelijk. Alleen sommige varianten kunnen wel weer vervelend zijn. Maar lang niet allemaal. Helaas heb ik nou net weer wel een vervelende soort.
 
Ik kon er destijds ook weinig over vinden en heb hem toch maar niet teruggezet omdat ik er een nare smaak bij had. Maar ja uitvangen zal wel een lastig klusje worden.
 
Ik kon er destijds ook weinig over vinden en heb hem toch maar niet teruggezet omdat ik er een nare smaak bij had. Maar ja uitvangen zal wel een lastig klusje worden.
Ja snap ik. Heb net een valletje opgezet. Hopen dat hij er in gaat. Hij zat er net wel eventjes op
 
Eerste vangst is al binnen, helaas, mijn juffertje.
Garnaal vind de val wel uitermate interessant, maar wellicht is de val iets te klein om hem er echt goed in te laten gaan.
 
Haha, ja meestal komt er iets in wat er niet in moet maar ja zo gaat dat nu eenmaal. Maar hoe zit het dan want hangt dat beest aan je garnaal?
 
Helaas haha. Even hopen anders morgen nog eens proberen.
De isopod zit onder zijn schaal (geen idee hoe dat precies heet bij garnalen). Je kan het weghalen met bv pincet of whatever. Staan enkele video's op YouTube. Dat wil ik gaan proberen.
 
O ja dat is minder inderdaad en dat lijkt me best nog een klusje. Ik hoop dat hij zc laat vangen en dat het je gaat lukken dus in elk geval succes alvast en ik ben benieuwd of het gaat lukken.
 
Ik hoop het ook. Weghalen zou niet al te ingewikkeld moeten zijn. Hopen dat hij zich daarna weer wat beter gaat voelen. Binnenkort ga ik ook nog wat andere garnalen ophalen. Dus voelt hij zich hopelijk ook weer wat beter!
 
Fles val heeft geen succes helaas. Iemand nog suggesties misschien?
 
Lukt het niet gewoon met een netje? En heeft de garnaal er dan nog last van want hij zit er al een tijdje inmiddels dus.
 

Terug
Bovenaan