uitstroom


M

maarten0909

Guest
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn uitstroom moet zetten?

Is het belangrijk hoe deze staat, of maakt het niet zo heel veel uit?
Als die naar beneden staat, dan richt die op wat plantjes, waardoor die lichtelijk bewegen. Als ik hem omhoog doe, dan komt de stroom boven water (De uitstroom blijft natuurlijk onder water).

Maakt het veel uit hoe je het doet, of is dit niet zo belangrijk?
 
Je kan hem het beste naar het wateroppervlak laten blazen, zorg dat het oppervlak een beetje golft (ook niet te extreem, het hoeft geen golfslagbad te zijn) dan vind er meer gaswisseling plaats waardoor er meer zuurstof in het water komt voor de vissen.
 
Hangt van je bak af, ik zou doen:
Bak met veel planten; zeer weinig oppervlakte stroming (gewoon dat het in beweging is, meer is niet nodig)
Bak met een normale hoeveelheid planten (dus een beetje combinatie open zwemruimte hardscape en planten); lichte golfjes
Bak met zeer weinig planten (Biotoop of bijv een malawi bak oid, maar dat is ook een biotoop natuurlijk haha); lekker veel oppervlaktebeweging.

Als je CO2 toevoegt weet ik niet wat wenselijk is, mij lijkt niet al te veel oppervlaktestroming dan beter, maar dat weet ik niet zeker.
 
ik heb 3 plantjes in mijn 60 liter bak. Lichte golfjes voor mij het best?
 
Dan zou ik zeggen veel oppervlakte stroming zodat er lekker veel gaswisseling mogelijk is. De plantjes zullen het er wel minder goed door doen.
 
Waarom doen de plantjes het minder goed? Hebben die juist de stroming in het water nodig?
 

Terug
Bovenaan