Uitgezette vissen, o.a. levendbarenden, onderwaterbeelden.


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,996
Leeftijd
55
Mods, ik weet niet waar ik dat anders moet plaatsen dan in de babbelbox. Al er een ander subforum is verplaatsen jullie het dan voor me?

Gisteren kwam ik een YouTube filmpje tegen waarin onderwaterbeelden te zien waren van onder meer guppen en platies in een beekje. Dit als het gevolg van dumpen van aquariumleven. We hebben het hier over massa's kweekvarianten.
Ook is te zien hoe bijvoorbeeld oa Najas en Valisneria welig groeien. Aan het einde is ook te zien dat het vol zit met garnalen in alle kleuren.

 
Daar kan je alles van vinden. Mij valt vooral op hoe goed die platy's met sterke stroming omgaan. Sommige groepen hangen in rustig ondiep water maar in de stroming hebben ze een schitterende energie. Tussen de baarzen . Dat aspect vind ik mooi om te zien
 
Ik heb eens gelezen dat dit alleen op plaatsen is waar het water warmer is dan normaal, bijvoorbeeld door (opgewarmd) koelwater van de industrie.
 
Ik heb eens gelezen dat dit alleen op plaatsen is waar het water warmer is dan normaal, bijvoorbeeld door (opgewarmd) koelwater van de industrie.
Ik vraag me ook af of deze vissen en planten het bij een strenge winter gaan overleven.
 
jawel die overleven daar wel er staan meerdere filmpjes van op waar wordt gesproken over warm water toevoer door bedrijven.er zijn meerdere aquarium youtubers die erover berichten
 
Er zijn meerdere van die beken in Duitsland. Er is er eentje bij een warmtecentrale oid en een paar met natuurlijk warm water. Die zijn het hele jaar door warm. Op een bepaald punt koelen ze weer af en dan zijn er geen platy's enzo te vinden. Ik volg het al een paar jaar, het is fascinerend. Het is aan een kant verschrikkelijk maar op een bepaalde manier ook weer mooi.
Bij die warmtecentrale hebben ze een paar jaar geleden de boel verbouwd en de beek afgedekt, dus daar kan niemand meer bij om het te filmen. Geen idee of daar nog vissen leven. Ik heb aan de hand van wat je van de fabriek zag op googlemaps opgezocht waar het was in Duitsland. Niet eens zo ver van Nederland af trouwens, maar die beek daar kan je niet meer bij. En er is ook een beek bij een wellnesscentrumachtig ding.
 
Laatst bewerkt:
we hadden hier bij de hoogovens ook een guppykolonie met extreem lange guppen, deze groep is op dit moment niet meer te vinden
 
Het is misschien niet zoals het hoort, maar het ziet er toch prachtig uit!
 
Als ik die vissen zo vrij in dat beekje zie zwemmen word ik een beetje blij. Ze lijken zo content met z'n alle rond te zwemmen en zien er gezond uit.
 

Terug
Bovenaan