uit de natuur


Zeer interessant topic. Toevallig heb ik hier in de buurt een hele grote hoeveelheid wortelstronken gevonden onder een viaduct, allemaal van gerooide bomen, die er nu toch zeker al een jaar liggen, compleet gedroogd inmiddels. Ik ben van plan daar eind van de week even met een zaag heen te gaan en wat leuke wortels te verzamelen om te kijken of ik deze in mijn bak kan gebruiken. Ik ben heel wat winkels al afgegaan in de hoop daar leuke wortels te vinden, maar dat is steeds net niet wat ik zoek, dus ga ik denk ik hiermee de gok maar aan. Ik heb een voordeel: Ik moet mijn bak nog starten, dus hoef niet te vrezen voor een berg dode vissen ineens. Ik heb alleen geen idee wat voor bomen het waren, al groeien hier geen naaldbomen en berken in deze buurt.
 
ik zit ook al lang met de vraag of ik de takken van kamperfoelie in mijn aquarium kan doen. :S
de takken zien er erg leuk uit en ze zijn gekruld dus het lijk best wel op spiderwood :D
 
Kamperfoelie is een plant die ondermeer Kamfer bevat, een sterk desinfecterende stof die men vroeger voor medicinale doeleinden uit deze planten haalde.

Zie hier:
http://www.anthemis.nl/aroma/kamperfoelie.htm

Het moge duidelijk zijn dat je deze stoffen NIET in je aquarium wil hebben!!
Het is en blijft, zeker in water opgelost, een sterk middel en dat kan je zomaar je levende have kosten.

NIET DOEN DUS!!!!!!!


Greetzz BigSmoke
 
Oeps haha ben ik blij dat ik de takken er niet in heb gedaan
 
Wat denken jullie van het gebruik van dood riet in het aquarium. Kan je dat gewoon afsnijden en in je aquarium leggen?
 
Jelle Touwen zei:
Wat denken jullie van het gebruik van dood riet in het aquarium. Kan je dat gewoon afsnijden en in je aquarium leggen?
Dat gaat heel erg snel rotten. In een verwarmde bak al met enkele dagen.
 

Terug
Bovenaan