Twinstar 45-B informatie


Teun van Lent

Well-known member
Lid geworden
1 oktober 2019
Berichten
166
Leeftijd
25
Locatie
Wageningen
Beste aquarist,

Ik heb een Twinstar 45-B LED lamp boven mijn aquarium, heb veel plezier van het lampje. Ik vroeg me alleen af wat voor mate van lichtopbrengst ik heb, of het veel, normaal of weinig is.
De lichtopbrengst is 1217 lumen.
 
Beste aquarist,

Ik heb een Twinstar 45-B LED lamp boven mijn aquarium, heb veel plezier van het lampje. Ik vroeg me alleen af wat voor mate van lichtopbrengst ik heb, of het veel, normaal of weinig is.
De lichtopbrengst is 1217 lumen.
Het hangt er met name van af wat er onder staat...

Maar hier wordt er ook nog iets over geschreven wat je een mogelijk antwoordt oplevert:
 
de B-line is de budget vriendelijkere versie. Het is een prima lamp maar met minder vermogen dan de duurdere uitvoeringen.

ruwweg zit je ermee in de midden categorie, enkel voor de echt veeleisende planten heb je misschien iets te weinig licht. Maar het meeste zal er prima onder groeien.
 
Ik heb een 54L bak (Lengte en hoogte zijn 30cm, breedte 60cm), dank voor de reacties!
 
Ik heb een 54L bak (Lengte en hoogte zijn 30cm, breedte 60cm), dank voor de reacties!
Welke B-line, want er zijn 2 versies geschikt op een 60 cm:
de 45B geeft 1200 lumen, dat is 22 lumen/liter
de 60B geeft 1740 lumen, dat is 32 lumen/liter

Nu kan j, aan de hand van afbeelding, zelf opmaken welke categorie planten je daarvoor kan uitzoeken

lumenliterwater.jpg
 
De 45B line, easy plantjes zijn het handigst lijkt me zo te zien!
 

Terug
Bovenaan