Twijfel tussen verlichting


Ik weet niet hoe handig je bent maar daar is ook nog de mogelijkheid van zelfbouw waarmee aanzienlijk in de prijs kan worden bezuinigd zonder in kwaliteit te minderen. En die zelfbouw is niet zo moeilijk.
Ik ben niet heel handig maar kan altijd wat proberen, waar zou ik dan led balken moeten kopen? En waarmee kan ik deze bedienen
 
Ik ben niet heel handig maar kan altijd wat proberen, waar zou ik dan led balken moeten kopen? En waarmee kan ik deze bedienen
Je moet dan leds kopen, een koellichaam waar je ze opplakt en ze afzonderlijk verbinden voor de stroom verbinden. Hoe je ze zou moeten verbinden hangt weer af van de verschillende leds etc. Het bedienen kan je met een voeding en een controller. Even kort door de bocht verteld.
Om een idee te krijgen kan je eens rond kijken op YouTube bijvoorbeeld.
Hier zie je iemand die een eenvoudige balk maakt met een kleur licht:

Maar je kan ook kiezen voor meerdere kleuren én bijvoorbeeld voor meerdere kleuren die afzonderlijk aan of uit te zetten zijn. De bouw moeilijkheidsgraad neemt dan natuurlijk toe.
 
Ik heb toch besloten voor de Fluval 2.0 te kiezen. Ik ga deze ophangen aan de tl/ledbalk aansluitingen. Ik houd jullie op de hoogte
 

Terug
Bovenaan