Tussen kunst en kitsch, Cayman 110 Inrichting.


S

Straatklinkerfm

Guest
Hallo hierbij mijn her inrichting...

Het is nog lang niet zoals ik t graag zou willen hebben maar ja..

Alle tips zijn natuurlijk welkom..

de plantes zelf groeien goed , heb grondig gesnoeit nu ..want t begon allemal door elkaar heen te groeien .

De valisineria krijgt nu zijn laatste kans.

Groetjes


741432straatklinkerfm_0_82_dsc00248.jpg


139987straatklinkerfm_0_82_dsc00249.jpg


437382straatklinkerfm_0_82_dsc00250.jpg
 
De valisneria mag je wel iets verder naar boven trekken...
Die knip je toch niet he? :)
Duurt altijd even voordat die goed aan slaat, maar als die het eenmaal doet doet hij het goed. Paar kleibolletjes doet hem goed.

Ik vind de plantjes wel heel netjes naast elkaar staan, misschien kun je ze wat gaan overlappen.. staat wat minder moestuinerig :p
Ziet er wel goed uit hoor :D
Nog een stukje hout of stenen?
 
Ik zou ook zeggen een steen of wat hout is mss wel leuk. Mss kun je als de vallisneria aanslaat deze voor de taifun zetten om die wat weg te werken.
Verder leuke bak hoor.
 
op het moment dat ik de valisineria wat omhoog trek...dan gaat het weer drijven :(

heb nog verschillende stukjes hout en stenen...zal eens kijken of ik daar iets mee doen kan.

Hebben jullie nog tips voor de braziliaanse klimop?

die had ik eerst op de plek van de valisineria staan.

@ Inuz... hoe zou jij het aanpakken met de achterkant dan ?

Groetjes
 
De valisneria kun je vastzetten met twee tandenstokertjes :)

De plantengroepen niet naast elkaar zetten, maar de ��n weer een stukje voor de ander zeg maar.. dan overlapt het elkaar wat cre�ert dan wat diepte
 
Ik zal proberen iets met u advies te doen , en daar ook weer fotos van maken...

Maar tandanstokertjes..en vissen ?

:p
 
@ Jessicapilon eingelijk had je het moetten zien voor het snoeien :p

1 moerras hahaha
 
Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel de meest creatiefloze inrichting die ik ooit heb gezien! Ik zou zeggen: bekijk eens een aantal foto's van mooie bakken, lees je in, en begin opnieuw.
 
Zo kad�ng dat was een inspirerende kerstgedachte Wim1967
Er is niets mis met opbouwende kritiek en de topicstarter vraagt daar ook om maar wat jij nu doet is afkraken zonder iets op te bouwen.
Kom jij maar eens met een fotoalbum van jouw bak. Heb je voorbeelden? Ben jij zo goed bezig?
Hoe kan hij het beter doen met deze plantjes in die bak? Want dat is wat hij vraagt.

Sorry hoor,maar ik kan er slecht tegen als iemand die z'n best probeert te doen zo afgekraakt wordt.
Laten we de hobby wel leuk houden voor elkaar.

Straatklinkerfm: ik zou 1 of 2 stukken hout scoren en die mooi neerzetten. Lange plantjes erachter, korte plantjes ervoor. Valisneria aan de zijkanten en die lang laten groeien. Ziet je bak er ineens heel anders uit. Drijfplantjes dimmen het licht wat en dat zorgt voor rustige vissen en mooie kleuren.
Kies als je kienhout wilt plaatsen wel voor echt hout, niet voor nep. Dit ivm bemossing. Kijk of je met groen visdraad er javamos op kan binden. Als dat eenmaal groeit is het heel mooi en je vissen vinden ook erg fijn.

Ik gebruik overigens Profito als bemesting en sinds ik dat doe gaan mijn planten als een tierelier, erg fijn.
 
@ Lique; je hebt gelijk, mijn opmerking is wel een beetje te bot. @ straatklinkerfm; mijn excuses!
 
@ Ligue...sorry voor de late reactie..


was er ff klaar mee , als je zo behandeld word hier ;)


ondertussen is er al veel veranderd.
 
Heb je een foto? Ik ben wel benieuwd :)

Je vorige inrichting was een mooie basis geweest voor een plantenbak als je voor de rij planten nog een rij planten had gezet waarbij je let op contrasten in kleur en bladvorm.
 
zeker heb ik wel fotos jones...

Maar als je zo behandeld word , gaat de plezier je er wel van af....


ik zal even wat plaatsen
 
419666straatklinkerfm_0_82_aqua1.jpg



Dit is hoe het momenteel er uit ziet...de linker kant staat me nog niet aan...

Denk dat ik dat vandaag aan ga pakken..

Veel drijfplantjes..dus beetje beperking qua plantjes aan die zijde...
 
Begrijpelijk hoor, maar laat je niet uit het veld slaan door 1 persoon. Zal wel een slechte dag gehad hebben... Snap het ook niet bij jouw bak ,met wat je hier af en toe voorbij ziet komen aan felgekleurd grind en typische dierenwinkel decoraties. EEEEEK! ;)


-edit:
Dat is al een verbetering hoor! Wil je er nog meer plantjes in? Want dan adviseer ik je om in rijen te gaan werken. Plaats 2 a 3 soorten voor de planten die je nu hebt. Dat cre�ert diepte. Daarvoor kan je nog enkele voorgrondplantjes zetten. Dan heb je 3 rijen met planten.
 
Bedankt voor je reactie Jones , je bedoelt als het ware plantjes in het midden nog?

Ik wil straks voor de linker kant onder de drijf plantjes wat halen wat minder licht verreist.

had daar belgish groen staan , maar dat bevalt me niet echt.

de bedoeling is inderdaad een volle planten bak , omdat ik voornamelijk levendbarende visjes heb
 
In het midden als je de bak van de zijkant bekijkt. Nu ga je van achtergrondplantjes naar voorgrondplantjes, daar hoort voor het zicht nog wat tussen. Probeer ook om meer exemplaren van 1 soort neer te zetten (grotere groepen). Dat geeft een rustiger beeld. Een doorkijkje naar de achterwand van de bak kan heel mooi zijn, maar nu heb je naast iedere soort een doorkijkje. Door de groepen groter te maken neem je wat meer zicht op de achterwand weg.

Hygrophila corymbosa is een makkelijk plantje dat niet veel licht nodig heeft. Ik denk dat deze er mooi tussen staat.

Gymnocorinis spilanthoides is ook makkelijk.

Als richtlijn zou ik zeggen:
- achterste rij: 3 a 4 soorten
- middelste rij: 3 a 4 soorten
- voorgrond: 2 a 3 soorten
 
@ Jones...

Daar was ik al mee bezig , om door middel van stekjes grotere groepen te krijgen.

Heb net weer wat nieuws gehaald , zal t vanmidag even in orde proberen te krijgen ..en dan de boel laten groeien en dan inderdaad grotere groepen proberen te maken.

In elk geval bedankt voor je POSITIEVE feedback
 
No problemo :thumbs:

Inrichten is iets dat ik zelf altijd heel moeilijk gevonden heb. Vroeger dacht ik dat 4 plantjes veel was. De schema's die bij de plantensets van APO aangegeven staan waren toen een goed hulpmiddel. Je hoeft niet per se dezelfde planten te gebruiken, maar het geeft je een voorbeeldje om te beginnen met de indeling. Daarna kan je het naar eigen inzicht aanpassen.

Hier kan je ze vinden:
http://www.aquaplantsonline.nl/c/51/planten-sets/
 
Ik kreeg gratis een crypto bij de lsf, omdat die nog heel klein is...

Hij word vrij hoog...

Kan ik dit t beste gelijk ook achterin planten ? het is namelijk een achtergrond plantje...
 
618561straatklinkerfm_0_82_imag00641.jpg






282972straatklinkerfm_0_82_imag00651.jpg



535624straatklinkerfm_0_82_imag00661.jpg



Hierbij de veranderingen tot nu toe , ben benieuwd of jullie nog tips hebben ?

Volgens mij is het redelijke geslaagd nu .

Maar verbeteringen zijn altijd prima natuurlijk

Onder andere de valisneria helemaal links , staat er als test...

Groetjes
 
ik vind het een hele verbetering hoor. niet meer zo rechtlijnig zeg maar. Ik ben ook geen kei in scapen hoor, dus ik vind dit best netjes zo.
Nu alles uit laten groeien he.
 
dat was ook de bedoeling..zoals het nu staat heeft het ruimte om te groeien , en ik kan er ook nieuwe stekjes bij kwijt.

Ben benieuwd of er nog bruikbare tips komen..


Grt
 
Dankjewel Harmen L , het moet nu ff lekker groeien ...en ik denk dat ik qua verdeling het nu aardig voor elkaar heb .


Heb een stukje hout met mos er bij , staat nu op me steen te groeien .. daar heb ik ook nog plannen mee :p
 
Ik vind je indeling mooi. Als je de groepen uitbreidt door te stekken heb je over een paar maanden een mooie vol beplante bak. :)
 
dat ga ik nu ook proberen , daarom heb ik wat ruimte overgelaten bij alle plantjes...

Denk alleen dat ik me naald gras , nog iets verplaats...aangezien die vorige keer ook maseeel begon te stekken ( groeien )

En heb een klein feestje..blackmollie babie gespot :p
 
Dankjewle Peterdenhaag53.

Had nog een vraagje.

Zien jullie nog plantjes waar een bolletje bij moet?

ben de naam ff kwijt...


Heb van grote vriend bertus een aantal ronde balletjes is voor de plantjes...
 
Even update : 8 kleine blackmollies :D


Net sinds gister in de bak :p


Trotse pappie :p
 

Terug
Bovenaan