Tussen kunst en kitch Juwel Rekord 600


M

mam1991

Guest
Hallo,

Al een tijdje heb ik mijn bak met deze inrichting draaien. Ik ben er niet helemaal tevreden over. De plant links doet het niet helemaal mooi, heb de dode bladeren afgeknipt in de hoop dat hij het weer gaat doen. Verder vindt ik mijn beplanting een beetje karig.

Ik hoop dat jullie wat ideetjes voor mij hebben wat betreft planten soorten, want ik kom er niet uit.

_fOxQuEgUHZNSAh8bx7UrAGqcA-AMs1o.jpeg
 
Voor de voorgrond zouden wat lage plantjes wel leuk staan zoals de Saggitaria Sabulata of een Crypto.
Bij de moerasplanten zoals de plant links achter moet je eigenlijk kleibolletjes doen.
 
Ben zelf errug slecht met inrichten zodat het esthetisch toonbaar wordt, maar 1 ding weet ik wel en dat is dat een donkere achterwand al veel veranderd.
Als je gewoon een stuk karton zwart verft en die tegen de achterwand aan monteert dan krijg je al een beter beeld.
 
Klopt Mark, en bij de Pets Place verkopen ze voor een paar centen die poster achterwanden die je er zo achter kan plakken. Dan heb je nog een leuke print van rotsen of iets dergelijks. deze gebruik ik ook altijd. De Hornbach hier heeft het ook op een rol te koop.
 
Hmm misschien toch wat aan de voorgrond doen. Ik gad het expres open gelaten voor de corydoras zodat ze een open zwemgedeelte hebben.
Achterwand is ook een goeie tip! Ga ik eens even proberen om te kijken hoe het staat
 
Hoeft op zich nog geeneens zoveel grondelruimte weg te nemen, ik zie de Cory's bij mij ook vaak in de lager blijvende beplanting (zoals mosjes) scharrelen.
Je kunt er ook voor kiezen die steen te vervangen door zoiets als dit..
http://www.aquaplantsonline.nl/p/3336/moorkien-garnalen-hout/
'Kost' je minder grondoppervlak als een bonk steen in het algemeen, gaat logischerwijs meer de hoogte in.. wat voor stuk je krijgt is een verassing ;)
Wel kreeg ik er zelf wel een mooi stukje voor terug moet ik zeggen, goeie ervaring mee dus.
 
Kijk maar eens in mijn fotoalbum naar de 60cm met de Panda s. Daar heb ik ook 2 stenen en planten staan. Daar scharrelen ze prima tussendoor en zitten ook vaak op die stenen hoor.
Je kan hiervoor een beetje platte stenen gebruiken die net boven de bodem uitkomen.
 
Wat leuk, ik heb hetzelfde bakkie staan. Staat hier ook in te draaien :D

Ik bekijk veel de foto albums van anderen om idee�n op te doen.
 

Terug
Bovenaan