Trotsemammie is back!


Deze pompjes resoneren nu eenmaal veel
Maar ik kan bij mijn model de rotor wel zien maar niet eruithalen
16734418264611288851288.jpg
16734420135891429384267.jpg
 
okee dat heb ik geprobeerd maar lukt niet echt, hij zit behoorlijk vast.
Bedoel je dat de rotor vastzit of de behuizing want je moet wel een beetje kracht gebruiken. dat ze altijd resoneren is onzin want ik had 10 bakjes met een 100 en hoorde ze echt niet en ze stonden ook op de slaapkamer. Je hoort het wel vaker maar goed het is niet per definitie dat ze resoneren.
In de nano had ik wel dat het snoer tegen de afdekplaat aankwam af en toe en dat hoor de ik dan maar dan bewoog ik het snoer even en het was weer stil.
 
Bedoel je dat de rotor vastzit of de behuizing want je moet wel een beetje kracht gebruiken. dat ze altijd resoneren is onzin want ik had 10 bakjes met een 100 en hoorde ze echt niet en ze stonden ook op de slaapkamer. Je hoort het wel vaker maar goed het is niet per definitie dat ze resoneren.
In de nano had ik wel dat het snoer tegen de afdekplaat aankwam af en toe en dat hoor de ik dan maar dan bewoog ik het snoer even en het was weer stil.
de behuizing zit vast. hij maakt behoorlijk herrie. het helpt soms als ik de stekker er uit en er in doe
 
Ik pak het bovenste huis (filterkop) vast en wrik dan met beleid het onderste deel los wat onder het schuifje zit. Ik pak hem dan vaak beet aan de achterkant waar de cartridge tegenaan komt.
 
Het lukt trouwens niet zo goed met mijn handtekening aanpassen. De bovenste is nog de oude bak, de onderste de nieuwe maar wat doe ik fout?
 

Bijlagen

  • 20230111_142715.jpg
    20230111_142715.jpg
    91.9 KB · Weergaven: 35
Maar als je dit filter op de bodem laat rusten dan trilt het niet meer zo door alles heen.
Niet met de zuignapjes vastkleven dus.
Stekker in en uit of omdraaien dat heb ik allang geprobeerd.en houd ons alleen maar bezig
Ik pak het bovenste huis (filterkop) vast en wrik dan met beleid het onderste deel los wat onder het schuifje zit. Ik pak hem dan vaak beet aan de achterkant waar de cartridge tegenaan komt.
Ik snap het
16734439730521841515167.jpg
ik durfde daar nooit kracht op uitteoefenen.
Je zou dit filter achter in je bak tussen stenen en hout kunnen verstoppen
16734445341842084451815.jpg

 
Hallo Allemaal, ik ben een tijdje niet op het forum geweest ivm geen aquarium meer (de vision was helaas lek) en andere redenen.
Maar nu kan ik vermelden dat ik eindelijk weer een bakje heb, ben d'r zo blij mee!!
Wel kleiner dan wat ik gewend ben maar ook van een klein bakje is vast wel iets leuks te maken. Het is een superfish start 70 tropical kit. 58x30x45 cm.
Ik ben er mee bezig, meer foto's volgen uiteraard nog. Hier stond hij net op zijn plek en had ik de achterkant zwart gemaakt.
Word vervolgd!!!
Super leuk dat je weer terug bent. En het ziet er al goed uit.
 
Maar als je dit filter op de bodem laat rusten dan trilt het niet meer zo door alles heen.
Niet met de zuignapjes vastkleven dus.
Stekker in en uit of omdraaien dat heb ik allang geprobeerd.en houd ons alleen maar bezig

Ik snap het Bekijk bijlage 354522ik durfde daar nooit kracht op uitteoefenen.
Je zou dit filter achter in je bak tussen stenen en hout kunnen verstoppenBekijk bijlage 354523
Bekijk bijlage 354524
Oh okee, ik heb hem juist bovenin hangen zodat het oppervlak ook in beweging is
 

Bijlagen

  • 20230111_145047.jpg
    20230111_145047.jpg
    204 KB · Weergaven: 36
  • 20230111_145053.mp4
    52.3 MB
Mocht je ooit een ander binnenfilter overwegen ik heb een Eheim Biopower. Vind hem fijner en stiller dan de aquaflow maar hij is niet klein en schattig, maw nogal lomp, aanwezig en niet de knapste.

Veel plezier met je nieuwe bak!
 
Mocht je ooit een ander binnenfilter overwegen ik heb een Eheim Biopower. Vind hem fijner en stiller dan de aquaflow maar hij is niet klein en schattig, maw nogal lomp, aanwezig en niet de knapste.

Veel plezier met je nieuwe bak!
Okee bedankt. Voorlopig hou ik het even bij het filter wat ik heb
 
Als je dit filter vanaf de bodem omhoog laat stromen dan is het oppervlak vh water ook licht golvend/bewegend.
Je kunt het proberen en zo uitvinden dat het kan.
Zonder de spuitstok, je kunt het direct zien en anders plak je het weer vast.😀
 
Als je dit filter vanaf de bodem omhoog laat stromen dan is het oppervlak vh water ook licht golvend/bewegend.
Je kunt het proberen en zo uitvinden dat het kan.
Zonder de spuitstok, je kunt het direct zien en anders plak je het weer vast.😀
Ik kijk wel effe, vind het niet zo'n mooi gezicht dat een filter op de grond ligt
 
Achter de stenen en in een hoek gelaten zie je dan nog slechts de kabel.
En dan is het filter niet meer in je zicht.
Je merkt vanzelf wel als de spons verzadigd is want dan golft de opp niet of nauwelijks meer en ondertussen is het mooi verstopt.
 
Gisterochtend deed ik het licht aan in de bak en daar zag ik een wit wormpjes met een duidelijke driehoekige kop over het glas kruipen. En nog vrij snel ook. Ik moest naar mijn werk dus geen tijd gehad hem er uit te halen. Ik heb er wel even snel een filmpje van gemaakt. Daarna heb ik geen wormpjes meer gezien.
Dit heet toch planaria? En hoe

kan dit in een opstartende bak? Bak draait nog geen week....moet ik actie ondernemen?
(Ik kreeg de camera niet scherp gesteld)
 
O jee Thea dat is niet best en ik zou de hele bak gelijk leeghalen:DD:DD;)
Nee hoor, ik denk dat ie is meegekomen met planten en in de meeste bakken zie je er af en toe wel een. Niet teveel voeren dan krijg je geen plaag en als je de kans krijgt kun je hem vaak wel snel wegzuigen met bv een stukje luchtslang.
 
Ik zou de Lotus wat verder van de voorruit zetten. Want ze kunnen vrij breed worden. Mijne is ruim 25cm breed. ( Nymphaea zenkeri)
 
Welkom terug!
Leuk te zien dat het virus is blijven kriebelen. ;-)
Je bakje staat er netjes bij.
 
Zojuist de eerste testen gedaan. Na anderhalve week indraaien zit ik midden in de nitriet piek. Rozer kan bijna niet...
 

Bijlagen

  • 20230118_155441.jpg
    20230118_155441.jpg
    200.9 KB · Weergaven: 32
Het lijkt er op dat de nitrietpiek voorbij is..hij draait ook al weer een tijdje in.
 

Bijlagen

  • 20230130_130448.jpg
    20230130_130448.jpg
    112.9 KB · Weergaven: 27
Aangezien de nitrietpiek weg is vond ik dat ik genoeg geduld heb gehad dus de eerste visjes gekocht. Het is geworden: 3x otocinclus en 10x lichtoogjes
 

Bijlagen

  • 20230130_142720.mp4
    35.4 MB

Terug
Bovenaan