Trofis Colisa A-1500 LED Aquarium & Meubel ervaring


AndyZ

Member
Lid geworden
30 augustus 2021
Berichten
7
Leeftijd
38
ik wil een overstap maken naar een 150cm aquarium.
nou heb ik via internet de Trofis Corliss a-1500 led gezien.
Helaas staat deze niet hier in de buurt in een winkel! dus kan hem niet real zien:)

wie heeft er ervaring met dit type aquarium?
is hier namelijk de verlichting vervangen voor een ander merk? kan weinig foto’s zien van de verlichting zelf.

alvast bedankt!
 
Over het algemeen degelijk merk en aquarium. Dikke glazen. Lampen sws vervangen.

Maar prima aquarium
 
Ik kan maar weinig info vinden over de bijbehorende ledverlichting.
Je moet er rekening mee houden dat de bijbehorende verlichting vervangen moet worden.
Dit hangt natuurlijk wel af van wat je in het aquarium wil gaan houden.
Ik ga zelf nooit meer een "complete" aquarium set kopen, maar alles los.
Het is denk ik beter om gericht te kopen op specifieke wensen en eisen.
 
Over het algemeen degelijk merk en aquarium. Dikke glazen. Lampen sws vervangen.

Maar prima aquarium

bedankt voor je reactie,

maar is de verlichting van deze beetje te vervangen? zijn die gewoon led balken? dit kan ik namelijk doet echt vinden!
 
Ik kan maar weinig info vinden over de bijbehorende ledverlichting.
Je moet er rekening mee houden dat de bijbehorende verlichting vervangen moet worden.
Dit hangt natuurlijk wel af van wat je in het aquarium wil gaan houden.
Ik ga zelf nooit meer een "complete" aquarium set kopen, maar alles los.
Het is denk ik beter om gericht te kopen op specifieke wensen en eisen.
bedankt voor je reactie!
ga nog eens goed na denken:)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie,

maar is de verlichting van deze beetje te vervangen? zijn die gewoon led balken? dit kan ik namelijk doet echt vinden!
Je kan ook kijken naar de akvastabil 160 bv is gewoon een bak en meubel. Dan kan je alles los kopen. Zoals filters lampen. Ik heb zelf de akvastabil fusion 200 ben er erg blij mee
 
Collega @Crash heeft de 1800 dacht ik dus wellicht kan die er iets meer over zeggen maar die heeft er ook niet de standaard verlichting bij.
 
Collega @Crash heeft de 1800 dacht ik dus wellicht kan die er iets meer over zeggen maar die heeft er ook niet de standaard verlichting bij.
verlichting is dus wel makkelijk te veranderen? lijkt op internet net of het midden stuk compleet de lamp is? en dat met andere verlichting de bovenkant niet meer gesloten is
 
Dat weet ik niet Andy en ik hoop dat Lex daar iets van kan zeggen of een ander lid.
 
zelf gehad prima bak en kast de opbouw lijkt wel op die van juwel met in plaats van een plastic midden steun 1 of twee
SAM_0732.JPG

verlichting is het zelfde als bij juwel
SAM_0730.JPG
lampen zijn te vervangen door bv de hvp https://www.hvpaqua.nl/nl/led-verlichting-aquarium/
Dat de originele voedingskabel niet meer gebruikt wordt is normaal de led lampen werken op een andere spanning
Als je voor er mooie led verlichting wilt gaan heeft daytime een prachtig systeem
Schermafdruk op 2022-06-12 10-50-07.png
Schermafdruk op 2022-06-12 10-49-31.png
 
De TL's in mijn Trofis 1800 zijn twee balken met vier lampen, de rest van de "kap" zijn lossen kunststof stroken. Ik heb momenteel LED tussen de TL balken liggen en de TL uit. Paar jaar geleden begonnen nieuwe kap te maken, maar die is nog steeds niet af. Gebruik momenteel LED van KiteLight, maar ben voor vervanging aan het kijken. Denk dat het LED van Giesemann gaat worden.
 

Terug
Bovenaan