Trofis Colisa A-1200+ verlichting valt uit


S

Socko

Guest
De verlichting van mijn Trofis Colisa A-1200+ valt na 15 a 20 minuten uit.
Gisteren mn aquarium ingericht en gevuld daarna ongeveer 1,5 uur lampen aangehad toen vielen ze uit vanaf dat moment heb ik bovenstaand probleem.
Ik had wel redelijk wat condens vorming maar dat moet toch kunnen lijkt mij.
Iemand een idee?
 
zet ze eens aan, en als ze dan uit gaan, haal hem dan van netstroom af, en schroef de lampen eens los. Als er condenswater in de fitting zit, weet je waar het probleem van komt. Misschien zit de rubber ring van de fitting niet helemaal goed, waardoor er water in kan lopen.
 
Nee geen vocht in de fittingen.
Ik zie wel wat vocht druppeltjes op de naden van de kast.
Zou ik die open kunnen maken?

Ik heb geen led maar het kastje lijkt het zelfde.
Het vocht zie ik in de naad die langs het dikste middelste gedeelte loopt.
solar-stinger-led-voor-trofis-85cm.jpg
 
Dat is wel een gevaarlijke, want het is lastig zulke kasten weer waterdicht te krijgen. En ik begrijp dat je de bak net hebt? Dan valt de boel nog onder de garantie, en dan zou ik daar ook gebruik van maken.
 
Ga ik zeker proberen maar las negatieve verhalen over garantie bij trofis.
Iemand ervaringen met garantie op trofis?
 
Waar heb je de bak gekocht? Want als t bij aquarium-voordeel is, zou ik contact met hun opnemen, die zijn meestal zeer schappelijk.
 
Marcel Biermans zei:
Waar heb je de bak gekocht? Want als t bij aquarium-voordeel is, zou ik contact met hun opnemen, die zijn meestal zeer schappelijk.
Jup, moet goed komen dan :)
 
Net gebeld en probleem uitgelegd de verkoper dacht ook aan een los zittend rubbertje.
Na aangegeven te hebben dat ik dat gecontroleerd had bood hij aan dat ik langs kon komen om de lichtbak om te wisselen.

Erg blij met deze oplossing. :)
 
Kijk, dat is nog eens klantenservice. Ik ben in die zaak geweest, en ook daar top geholpen.
 
Gister middag omgewisseld, gelijk aangesloten en nu draait mn bakje lekker jippie :thumbs:
 

Terug
Bovenaan