triops


T

Triopje

Guest
hoi ik ben nieuw hier.
en het leek mij leuk om een triops bakje op de starten omdat ik het hele aparte dieren vind.
nu heb ik een setje gekocht bij de intertoys en vroeg ik me af wie triops heeft af gehad heeft of die misschien nog tips hebben. ik weet dat ze niet in kraanwater kunnen. ik heb al bronwater gekocht. maar als ze volwassen zijn. wat moet je ze dan geven?
 
Welkom.
Houden en kweken van triops - dynode.nl


Op deze pagina ga ik de resultaten bijhouden van het kweken en isoleren van
eieren van Triops, in het bijzonder de soort Triops longicaudatus. Dit is de soort ...
www.dynode.nl/triops/


Het kweken van triops - Mijn triops .jimdo.com - YouTube


22 april 2012 ... In deze video wordt uitgelegd wat je nodig hebt voor het kweken van triops. Ook
kun je zien hoe je moet beginnen met het kweken van triops.
www.youtube.com/watch?v=MHvzMQbds2k


Mijn Triops | Dagboek over het kweken van triops


18 juni 2013 ... Afgelopen weekend is ook de laatste Triops van de 'nieuwe generatie' overleden,
op de typische manier waarop Triops het begeven: op hun ...
www.mijntriops.nl/

Google.
 
Hallo, ik ben ook nieuw hier en wil ook een triops bakje opzetten. Nu word ik uit het bericht van Bertus niet veel wijzer. Iemand die me verder kan helpen?
 
Via Google ben ik ook bij dit forum terecht gekomen. Ik heb al wel wat filmpjes etc opgezocht maar was op zoek naar persoonlijke ervaringen. Waar ik op moet letten en hoe te beginnen. Het topic van Jones geeft dit prima weer.

Ik bedoel te zeggen dat ik hier kom om advies in te winnen en niet om terug naar Google gestuurd te worden om het zelf maar uit te zoeken. Zelf heb ik nog niet veel met waterdieren gedaan dus wilde met triops beginnen omdat mij dat niet heel ingewikkeld lijkt.
 
Vergis je daar dan maar niet in.

Ja, je komt om advies in te winnen.
Doen ze allemaal.
Dus daarom mag ik niet zeggen ,kijk op Google? Je bent de eerste die eerst zelf gekeken hebt.
 
Gast, ik probeer je niet aan te vallen ofzo. Je filmpje geeft ook goed weer hoe je het op kunt zetten. Mijn punt is dat ik wil weten waar ik allemaal tegen aan kan lopen. Ik hoop dan op een reactie van iemand met ervaring. Niet een doorverwijzing naar Google waar ik al geweest ben en niet gevonden heb wat ik zoek. Vandaar dat ik hier de vraag stel.
 
Nee,joh. koop gewoon een bakje, doe er zand in.
Laat het in draaaien.
Koop een zakje met eitjes, krijg je de beschrijving bij.

En de rest gaat vanzelf.


Net als Artimea kweken.

Gast,is 68 jaar, hoor. Weet waar hij het over heeft.
 
Triops Start Kit - eitjes - Mierenboerderij.nl


Met deze standaard kit kun je zelf Triops kweken! (Triops Longicaudatus) Triops
zijn heel bijzondere wezentjes. Ze maken salto's en schroeven in het water als ...
www.mierenboerderij.nl/Triops-eitjes-startset


Triops:

Zijn Triops gevaarlijk?
Nee, de diertjes zijn ongevaarlijk en vriendelijk.

Waar komen ze vandaan?
De Triops komen bijna overal ter wereld voor, als de temperatuur van het water maar de minimale waarde van 22 graden kan worden.
De Triops leven in poeltjes water welke vaak droog komen te staan. Omdat deze poeltjes droog komen te staan leven de diertjes kort en leggen ze al snel vele eieren. Nadat de poel opgedroogd is, en er later weer regen valt komt de nieuwe generatie Triops tevoorschijn.

Kunnen Triops samen met andere vissen?
Nee, kleine vissen worden opgegeten door de Triops.

Hoe oud kunnen ze worden?
Ze worden gemiddeld tussen de 20 en de 80 dagen oud.

Kun je ze ook ander eten geven als wat meegeleverd is?
Ja, dat kan ze lusten ook kattebrokjes (kleine stukjes) of stukjes wortel.
 
Bertus zei:
Nee,joh. koop gewoon een bakje, doe er zand in.
Laat het in draaaien.
Koop een zakje met eitjes, krijg je de beschrijving bij.

En de rest gaat vanzelf.


Net als Artimea kweken.

Gast,is 68 jaar, hoor. Weet waar hij het over heeft.

Bakje heb ik. Net als de eitjes, voer en zand. Ik weet alleen niet hoe ik zo'n bakje zou moeten indraaien. Hoe heb je dat zelf gedaan?

Kan niks over artimea vinden. "GOOGLE" zegt: bedoel je Artemia?
 
Triops kweken
www.waterwezens.nl/ Complete set eitjes + voedsel. De beste kwaliteit!

Maak het bakje in orde, met zand ,en aquariumplant.
Dan wat hooi erbij,e 3 weken in draaien.

Dan komt er vanzelf voedsel in de bak.
Mossediertjes, etcetera.
 
Artemia of pekelkreeftjes kweken


Artemia Salina of pekelkreeftjes als levend voer voor het zoutwateraquarium,
artemia in zoutpannen, zeezout in zoutpannem.
www.waterwereld.nu/artemia.php -

Dit doen we veel,als voer voor vissen.

Deze kweek ik ook door,tot grote artimea,s.
 
Een bakje voor Triops laat je niet indraaien. Dan komen de eitjes niet uit. Ze hebben niet voor niets bronwater nodig.

Heb je zelf weleens Triops opgekweekt, Bertus? Minklastre vraagt om ervaringen. Niet om linkjes. Ik denk dat hij meer heeft aan informatie van leden die er ervaring mee hebben. Foute informatie is verwarrend.
 
Nee, heb nog niet de eer gehad.
Waarom wordt er hooi bijgeleverd?
Ik zou zeggen,doe je best, IK deed de rest.
 
Dat zit er niet bij om in te draaien, dat staat ook niet in de gebruiksaanwijzing.
 
Lees , er wordt hooi bij gedaan,om infuus op gang te brengen.
Mag ik ze niet gehad hebben,wil niet zeggen dat ik er niets van af weet.
Ik lees de gebruiksaanwijzing gewoon.
 
Bertus zei:
Lees , er wordt hooi bij gedaan,om infuus op gang te brengen.
Mag ik ze niet gehad hebben,wil niet zeggen dat ik er niets van af weet.
Ik lees de gebruiksaanwijzing gewoon.
De gebruiksaanwijzing heb ik ook gelezen en daar staat niet in dat het bakje drie weken moet indraaien met hooi. Ze hebben het over vier dagen om de temperatuur goed te krijgen en inderdaad voor de infusori�n, maar dat is geen indraaien. Dat kan ook niet, want dan komen de eitjes niet uit.
 
Oke, ik zal n.a.v. de thread van Jones beginnen met het bakje. Laat wel weten hoe het gaat.
 
Bertus, als je in het begin aan had gegeven dat je hier geen ervaring mee hebt was het allemaal een stuk makkelijker geweest. ik heb in mijn 2e post duidelijk aangegeven dat ik op zoek was naar persoonlijke ervaringen.
Minklastre zei:
Via Google ben ik ook bij dit forum terecht gekomen. Ik heb al wel wat filmpjes etc opgezocht maar was op zoek naar persoonlijke ervaringen. Waar ik op moet letten en hoe te beginnen. Het topic van Jones geeft dit prima weer.

Ik bedoel te zeggen dat ik hier kom om advies in te winnen en niet om terug naar Google gestuurd te worden om het zelf maar uit te zoeken. Zelf heb ik nog niet veel met waterdieren gedaan dus wilde met triops beginnen omdat mij dat niet heel ingewikkeld lijkt.

ONTOPIC:
Mijn bakje staat inmiddels met een lampje op te warmen. Ik zal vandaag of morgen zelf een topic aanmaken waarin ik mijn ervaringen zal delen.
 
Minklastre zei:
Bertus, als je in het begin aan had gegeven dat je hier geen ervaring mee hebt was het allemaal een stuk makkelijker geweest. ik heb in mijn 2e post duidelijk aangegeven dat ik op zoek was naar persoonlijke ervaringen.
Minklastre zei:
Via Google ben ik ook bij dit forum terecht gekomen. Ik heb al wel wat filmpjes etc opgezocht maar was op zoek naar persoonlijke ervaringen. Waar ik op moet letten en hoe te beginnen. Het topic van Jones geeft dit prima weer.

Ik bedoel te zeggen dat ik hier kom om advies in te winnen en niet om terug naar Google gestuurd te worden om het zelf maar uit te zoeken. Zelf heb ik nog niet veel met waterdieren gedaan dus wilde met triops beginnen omdat mij dat niet heel ingewikkeld lijkt.

ONTOPIC:
Mijn bakje staat inmiddels met een lampje op te warmen. Ik zal vandaag of morgen zelf een topic aanmaken waarin ik mijn ervaringen zal delen.

Ja, dat had ik kunnen doen.
Dan had je er de volgende dag nog gezeten.
NIEMAND reageerde op jouw vraag.
Dus als ik help, dan niet daar over vallen.

Maar goed, we maken er een leuk tijd verdrijf van.
IK heb ze ook besteld.
Zullen zien,hoe het gaat.

Wat dat indraaien betreft,ik bleef in een aquarium hangen, dat is 3-4 weken indraaien.


Wat mij nou opvalt, jij praat hetzelfde als mij.
 
Beste leden,

We hebben het topic schoongemaakt van berichten welke de vraagsteller niets aan heeft. Daarbij werd er op de persoon gespeeld en zien andere weer kans om ook nog eens even erop te gaan reageren.

Graag verder on-topic blijven.
 
Wederom hebben we berichten moeten opschonen.

Voor de duidelijkheid de topicstarter is "Triopje" en dat iemand anders, welke ook net met Triops gestart is, hier reageert maakt niet uit. Het gaat over hetzelfde onderwerp en er werd naar ervaring gevraagd. Ben echter bang dat de topicstarter, door al het gemekker over en weer, mogelijk het al voor gezien houd hier.
 
En wederom hebben we het topic voor een derde maal moeten opschonen.
Bij deze dus het verzoek om on topic te blijven en de Reglementen na te leven. Wanneer dit verzoek niet zal worden nageleefd dan zijn wij genoodzaakt andere maatregelen te nemen.
We rekenen dan ook op jullie medewerking.
 
Nou ben ik eigenlijk wel heel benieuwd naar hoe het de Ts (Triopje) nu ondertussen vergaan is. Maar ik denk dat de Ts door het kapen van zijn of haar topic er geen zin. Misschien dat de posts in dit topic die de Ts niet helpen beter verwijderd kunnen worden, misschien dat hij/ zij dan mogelijk weer terug komt.
 

Terug
Bovenaan