Trillingen dempen


N

Niekserr

Guest
Hallo allemaal,

Ik ga over een paar dagen een nieuw bakje opstarten voor garnalen (40*25*25). Het bakje staat inmiddels al op mijn bureau, naast de computer. Maar nu mijn vragen:

- In welke mate zijn garnalen gevoelig voor trillingen/geluid? Ik zie namelijk al golfjes in het water als ik enthousiast sta te typen. En ik heb een surroundset op mijn kamer die regelmatig aan staat.
- Hoe kun je dit dempen? Wat is daar geschikt materiaal voor?
- Hebben jullie ervaringen met dit soort omstandigheden?

Ik heb hier al een topic over gevonden onder experts uitgedaagd, maar dat ging voornamelijk over vissen en ik werd er niet veel wijzer van.
 
Alles went,hoor.
Maar,veert de vloer dan zo?
Doe er dan schuim onder het bakje,of bubbeltjes folie.
 
Heb de aqua40 op het bureau gehad. Geen last van gehad.
De 60cm stond en staat nu ook tussen twee beste boxen in. geen last van.
soms geeft mijn dochter een klap op de ruit. wel last van ;)
 
De vloer is van vloerbedekking (erg handig met al dat water). Maar het aqua staat op het bureau en ik vraag me af of de garnaaltjes last hebben van de trillingen van het getyp, de muziek, de klappen op het bureau, etc. Bij elke aanslag zie ik namelijk het water trillen.

Heb er een klein anti-slip matje onder gelegd, verder niet.
 
klappen op het bureau hebben ze wel last van. Getyp valt toch wel mee. Is het geen stevig bureau dan?
Muziek hebben mijn garnalen nooit last van gehad.
 
Het is een bureautje van de ikea. Gewoon een simpel tafelblad met een stel poten. Het trilt zeker wel wat.

Hoe zou ik dit kunnen verminderen? Nog een paar laagjes anti-slip?
 
Het aquarium op een laagje piepschuim zetten? Isoleert toch.
 
Misschien heb je hier wat aan:
o041p1UqB7_ZIRyYDFdIm1q1jYCfGf-E.jpeg


;)
 
aquarium op een opgeblazen lucht kussen? een platenspeler wil nog wel qua gewicht maar een aquarium laat dat ding springen!
 
Inuz zei:
klappen op het bureau hebben ze wel last van. Getyp valt toch wel mee. Is het geen stevig bureau dan?
Muziek hebben mijn garnalen nooit last van gehad.
Als ik zie hoe sommigen op hun toetsenbord rammen vind ik het niet zo gek ;)
 

Terug
Bovenaan