Trigonostigma Espei Eitjes en jongen


Goeiedag allen,

Het is weer tijd voor een update. Helaas ben ik een aantal visjes kwijtgeraakt door sterfte. Momenteel zijn er nog 6 over. Ze zijn wel al aardig gegroeid en vermoed ook dat ze zullen blijven leven.

IMAG0134.jpg


Verder kwam ik nog tot een bijzondere ontdekking, in de gezelschapsbak heb ik een jonkie ontdekt!

IMAG0135.jpg

IMAG0136.jpg
 
Ik weet dat het een oud Topic is, maar ik was opzoek naar Trigonostigma espei en eitjes, omdat mijn espei's druk bezig waren met eitjes leggen.
Wat misschien een leuke aanvulling is, is dat ik gemerkt heb, dat het mannetje dat de eitjes bevrucht heeft, het gebied waarin de eitjes gelegd zijn, blijft verdedigen.
Bij mij zijn ze druk bezig geweest in het Belgisch groen. Toen kennelijk het vrouwtje klaar was en geen eitjes meer had, bleef het mannetje iedere soortgenoot wegjagen uit dit Belgisch groen. Totdat de schemering in de bak, het licht minder werd, is hij ermee gestopt en is ook zijn eigen weg weer gegaan.
Aangezien ik ook nog 5 kardinalen in de bak heb zitten, denk ik niet dat er iets overleefd.
Opvallend genoeg, reageerde alle vissen op deze ei-afzetting, Espei's waren er niet alleen druk mee. Naast de kardinalen waren ook de Cory's (Sterbai) te vinden in het Belgisch groen, maar deze durfde het mannetje niet weg te jagen.
 

Terug
Bovenaan