Trichopsis pumila


Ja5perW

Well-known member
Lid geworden
3 augustus 2021
Berichten
154
Leeftijd
24
Heeft iemand ervaring met het houden van deze visjes? Welke waterlaag kan je ze voornamelijk vinden? Zie in de filmpjes ze vooral beneden, maar online vind ik dan weer midden. Zijn het makkelijke visjes om te houden en passen ze goed bij "nano visjes" ?
 
Ze zwemmen inderdaad vooral veel in de Middenlaag bij mij. Af en toe een enkeling van het schooltje beneden, maar vooral de middenlaag. Ze kunnen prima met nanovisjes. Ik zou ze wel echt een in groot groepje houden, anders kunnen ze wel eens stress veroorzaken bij de nano’s. Kortom is het een leuke aquariumvis!
 
Bedankt voor je reactie! Wat is een grote groep? Stuk of 10? En wat bedoel je met stress veroorzaken bij de nano's? Gaan ze erachteraan?
 
Ja tussen de 6-10 is een prima groepje ja. Ze kunnen in een kleiner groepje een onveilig gevoel krijgen waardoor ze territoriaal gedrag kunnen gaan vertonen.
 
Oke super, dan moet dat goed komen. Ik zie wel veel kleurverschil bij de visjes als ik online kijk? Verschilt dat wat per moment? Of moet je een beetje mazzel hebben met de vissen die je krijgt?
 
als je ze online wil bestellen dan moet je inderdaad mazzel hebben.
 
Vijgen na Pasen maar wou toch even meegeven dat Trichopsis niet de meest lieve visjes zijn....
Heb je er gekocht ?
 

Terug
Bovenaan