torpedobarbelen


§

((§è!ç

Guest
[color:#3366FF][/color]Hallo iedereen :
Iemand die deze vissen in het aquarium geeft.Heb zelf een
aquarium juwel 240 en wil tips voor verzorging en houden an deze mooie vissen.Wie deze geeft kan dit met een link of foto hoe jullie aquarium ingericht is :thumbs:
met vriendelijke dank
gr chris :D
 
WElkom ,Chris op het af.

Alsjeblieft.
Aziatische biotopen � Aquakings


Deze barbeel is vrij nieuw in de aquarium wereld en dankt zijn Engelse naam
aan zijn vorm deze lijkt op een torpedo. De vis wordt voor een barbeel vrij groot ...
www.aquakings.nl/?page_id=201
 
Hoi,
Bedankt voor het snelle antwoorden maar zijn er liefhebbers die

deze barbelen houden en verzorgen.Zijn dit gemakkelijk te verzorgen vissen?
GR Chris :thumbs:
 
((��!� zei:
[color:#3366FF][/color]Hallo iedereen :
Iemand die deze vissen in het aquarium geeft.Heb zelf een
aquarium juwel 240 en wil tips voor verzorging en houden an deze mooie vissen.Wie deze geeft kan dit met een link of foto hoe jullie aquarium ingericht is :thumbs:
met vriendelijke dank
gr chris :D

Heb er 6 zwemmen in mijn aquael..zie mijn ondertekening voor de link.

Ze houden van wat stroming in je bak. Worden een cm of 15 en zijn flinke zwemmers. Trekken graag baantjes met elkaar. Dus hoe groter de zwemruimte des te beter.
Makkelijke eters...gedroogde muggenlarven, daphnia's, granulaat, vlokvoer en diepvries rode muggenlarven ed.
Ik houd ze op 24/25 graden.
 
Hallo Peter,
Bedankt voor deze informatie ben een beginnende liefhebber en moet zeggen wat een geweldige mooie :thumbs: :thumbs: aquarium heb je ingericht.
Met vriendelijke groeten chris :D
 
600 liter rivier met o.a. Denisoni. Zo komen ze naar mijn mening het best tot hun recht.
[video]yTxqvsTMlH4[/video]


[video]p8SlWrlf1r0[/video]
 
Hallo Jeroen

Prachtige ingerichte aquarium :thumbs: voor deze torpedobarbelen,
bedankt voor de informatie.En zijn deze vissen gemakkelijk
te houden en verzorgen.
Gr chris :D
 
Niet zo heel moeilijk, zoals PEter al zei, ze zijn makkelijke eters. Hoeven niet eens perse een verwarming aangezien het een subtropische soort is. Grootste uitdaging is wat stroming en voldoende ruimte. Ik vind een juwel 240 erg klein voor deze soort, ik zou ze niet houden in een bak korter dan 150cm.
 
Ik heb ze eens in een 1m20 bak in een aquariumzaak gezien, kort daarna in Blijdorp waar ze (schat ik) minimaal 2 meter tot hun beschikking hadden. Het leek wel een andere soort, als je naar het gedragsverschil keek. Ik zou ze dus zeker niet in een 1m20 bak houden.

~ Ivo
 
Jammer, :stars:
Maar als ik zorg voor veel stroming en weinig opstakels zouden de vissen dit niet overleven want vind dit zeer mooie vissen!
Wat is er anders een mooi alternatief ?Bedankt alvast voor de
leuke reacties!!
Gr Chris :D
 
Overleven doen ze zelfs in een 60cm bak, maar wenselijk is het niet om ze kleiner te huisvesten dan 1.50.
 
Hallo iedereen,

Welbedankt voor de spontane reactie :petjeaf: en zal nog me eens goed verdiepen wel of niet om ze te houden!!
gr chris :D
 
Een rio 240 kan een pracht van een rivierbak worden alleen zul je dus andere soorten moeten nemen. Als je van rood en gestroomlijnd houdt kun je ook naar potloodvisjes kijken
 
Hallo jeroen ,

Bedankt voor de reactie en moet zeggen vind dzez vissen ook prachtig!!
Gr Chris :thumbs:
 
Nou, kijk 's aan. Hou er wel rekening mee dat ze graag aan de oppervalkte zitten tussen bijv wat drijfplanten en dat ze niet van snelstromend water houden.
 
Hallo,
Ga binnenkort mijn rio240 liter weg doen en zal een juwel rio400 kopen.Is dit beter geschikt om een school torpedobarbelen 12 stuks te houden???
Graag uw mening!!!
Gr Chris :thumbs:
 
((��!� zei:
Hallo,
Ga binnenkort mijn rio240 liter weg doen en zal een juwel rio400 kopen.Is dit beter geschikt om een school torpedobarbelen 12 stuks te houden???
Graag uw mening!!!
Gr Chris :thumbs:
 
Nog liefhebbers die deze vissen bezitten liefst met foto of fimpje en waar kan ik nog veel informatie vinden over deze vissen?
Met vriendelijke groeten Chris :daisy:
 
Hallo,
Niemand die deze mooie vissen bezit,zou ze willen combineren met regenboogvissen ,kan dit of niet????
Gr Chris
 
ik heb 10 van deze vissen,prachtige dieren.heb het water op 22 graden.
ze houden van baantjes trekken,mijn bak 150cm lang.ik zou er geen vissen bij zetten.
die gesteld zijn op hun rust zoals bepaalde gouramie soorten.
 
Hallo Petie,
Is het soms mogelijk om een foto te plaatsen om een gedacht te hebben hoe dit eruit ziet zo,n school vissen.
ALvast bedankt en zou ik daar eventueel endelersgypjes mogen bij steken?
Vriendelijke groeten chris :thumbs:
 
Nog mensen die deze vissen houden en die er hun ervaringen willen delen, start binnenkort(binnen 2 weken) een aqua van 450liter.Graag met wat foto,s of film want weet niet zo goed
hoe je een aqua inricht voor deze torpedobarbelen.
Alvast bedankt voor het reageren!!
Vriendelijker groeten chris :thumbs:
 
((��!� zei:
Nog mensen die deze vissen houden en die er hun ervaringen willen delen, start binnenkort(binnen 2 weken) een aqua van 450liter.Graag met wat foto,s of film want weet niet zo goed
hoe je een aqua inricht voor deze torpedobarbelen.

Deze vis heet tegenwoordig Sahyadria denisonii.

Voor meer informatie over ze zou ik deze 2 links aanraden:

http://www.seriouslyfish.com/species/puntius-denisonii/

en:

http://www.seriouslyfish.com/new-genus- ... pedo-barb/
 
Hallo Dargine,

Bedankt voor deze goede informatie en trouwens

wat een mooie en leuke aquariums heb je!!!! :thumbs: :thumbs:

Vriendelijke groeten chris :D
 
Ik heb er sinds september 2012 10 zwemmen in mijn bak van 830 liter (200 x 60 x 75).
Ik had er eerst 15, maar heb er zelfs 5 weg gedaan omdat ik de school te dominerend vond in mijn bak.
10 stuks in een 2 meterbak is echt al meer dan voldoende, deze vissoort heeft inderdaad erg veel zwemruimte nodig en het liefst zou ik ze nog groter huisvesten. Het is een prachtige scholenvis, die gulzig alle soorten voedsel aanneemt, veel van stroming houdt en een echte aanwinst is voor je aquarium. Ik wil je er wel echt op wijzen deze soort niet in jouw 1,20 bak te gaan houden, dit gaat zeker voor gedragsstoornissen zorgen en dat moet je deze juweeltjes niet aan willen doen.
Hier kan je kijken in mijn aquarium:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 221&page=1
 
Hallo victor,

Wat een prachtige aquarium heb je en zo,n mooie vissen!!! .Leuk ook je zoenvis die zolang je vriend is ,zal een mooi leven nog hebben in zo,n grote aquarium.Ik ga me een juwel rio 400 aanschaffen lengte 150.Wat zou jij voorstellen om te houden??
Alvast bedankt nogmaals voor deze reactie nu zie ik ze eens zwemmen in een school.
Vriendelijke groeten Chris
 
Victor, wat ik me ook afvraag mogen zoenvissen met regenboogvissen of niet.Nu ik uw omschrijving van je aqua heb gelezen denk dat ik misschien mijn idee om torpedo,s te houden te herzien.Mogen zoenvissen met 6 of meer zitten en hoe rap groeit dit en voeder je zoal.Zijn misschien domme vragen maar ben nog maar een beginnende liefhebber.
Al je nog ideen heb laat maar komen!!!
vriendelijke groeten chris
 
Deze vis werd mij bij Verloop in hazerswoude dorp voorgesteld voor in mijn 80 cm bak en kon als koppel :stom:
 
Hoi Chris,

Zoenvissen zijn erg grote vissen die met gemak de 25 centimeter halen en die veel zwemruimte nodig hebben. Minimaal 2 meter vind ik toch wel de standaard voor een koppel. Als ik jou was zou ik er niet meer dan 1 in een 150 bak houden, ze zijn ook nog is erg territoriaal als je 2 mannetjes hebt zal er 1 zwakker worden en langzaam verdreven worden met de dood als gevolg. Heb vroeger deze fout ook gemaakt namelijk. Zelfs in mijn 2 meter bak zitten ze tijdens het voeren vaak achter mekaar aan. Je kunt dit bestand aanvullen met een Crossocheilus siamensis wat een leuke Aziatische algenter is en bijvoorbeeld een mooie school kegelvlekbarbelen of sumatranen. Een groep Puntius Denisonii raad ik echt aan bij een bak vanaf 2 meter. Het is een echte scholenvis en een drukke zwemmer die dus de ruimte nodig heeft. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag, maar dit lijkt mij voor een 150 cm bak een erg leuk bestand.

Groeten Victor
 
Zoenvissen vragen ook grotendeels plantaardige voeding dat is echt een puntje van aandacht.
 
Victor,Botia,

Bedankt voor de goede raad en zam me nog een goed bezinnen wat ik ga houden in de rio 400.
Vriendelijke groeten Chris
 

Terug
Bovenaan