Toevoegen co2


Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
82
Leeftijd
46
Goedendag.

Ik wil weer co2 toevoegen aan mij aquarium. Voorheen gebruikte ik een aquamedic reactor (door vorige eigenaar allemaal pvc by.pass aan gemonteerd). De flow door de reactor loopt daatdoor heel erg terug.

Vraag: wat zou de beste oplossing zijn om co2 toe te voegen zonder gebruikt te maken van een reactor.

Enkele mogelijkheden die ik ken:

-Jbl taifun
-Dennerle flipper
-Inline Infussor
- andere opties.....

Wat denken jullie?

Bedankt
 
Een inline lost denk ik beter op dan een flipper of taifun maar ook met deze 2 was ik wel tevreden. De Taifun is nogal lomp en ik zou als ik moest kiezen voor een flipper gaan en heb deze dan ook jaren gebruikt.
 
wat zou de beste oplossing zijn om co2 toe te voegen zonder gebruikt te maken van een reactor.
Ligt aan de hoeveelheid CO2 dat je in het water wilt hebben, dat is het belangrijkste.
verder hoe groot je bak is, en het filtervermogen in l/uur.
Als we dat weten kunnen we je beter adviseren.
 
Een flipper en ook een taifun is geen fraai gezicht in je bak. Mijn voorkeur zou toch een reactor zijn omdat dit nu eenmaal de beste opname van je CO2 in het water geeft. Maar een diffuser is ook een mogelijkheid. Je kan een kleine kopen; een Intense bazooka type bijvoorbeeld. Opgesteld onder je filter instroom geeft dit, zo heb ik ervaren, ook een redelijke verdeling van je CO2. Dit type diffusers zijn erg klein en geven een uiters fijne CO2 stroom. Wanneer je een nepper koopt bij Tante Ali, ik deed dit altijd, ben je voor een euro of 5 á 6 klaar. (Zie de foto)

full-view.jpg
 
Weet iemand wat voor media er in een planted box co2 reactor zit? Wat zou het beste zijn om.reactor mee op te vullen?
Bedankt
 
nog een vraagje:

plantedbox heeft een co2 reactor te koop. co2-reactor.nl heeft nagenoeg dezelfde reactor.

weet iemand of plantedbox en co2 reacter.nl, dezelfde reactoren zijn?
 
Die van planted box is inderdaad grijs en zover ik weet zijn die van de ander altijd doorzichtig. Dat was de mijne destijds wel tenminste.
 
Zou dit onhandige zijn dat de plantedbox grijs is? Op deze manier zie je niet hoe het ervoor staat in de reactor.
 
Ik heb nog nooit een goed werkende gebruikt dus ik onthou me maar van een mening. Ik kreeg het destijds niet goed opgelost maar ja dat heeft vast aan mij gelegen.
 
John, was dat met een plantedbox reactor?
 
Nee van de andere firma toen de man nog meer hobbymatig vanuit de buurt hier dat verkocht. Ik hoor ook genoeg positieve geluiden over hem dus ik denk dat de reactor en ik geen goed huwelijk was.
 

Terug
Bovenaan