Okidoki

Well-known member
Lid geworden
19 december 2023
Berichten
127
Locatie
Purmerend
Nog één Corydoras eitje van de twee over op dag vier.
IMG_6537.jpeg
 
Nou hopen dat die het red maar ja er zitten veel aasgieren in de bak natuurlijk.
 
Haha, nee ik wist het niet maar ja die kans is erg groot als ze blijven zitten. Sommige halen de eitjes eruit en doen ze bv in een apart bakje wat in het aquarium drijft. Je hebt aparte netbreeders.
 
Haha, nee ik wist het niet maar ja die kans is erg groot als ze blijven zitten. Sommige halen de eitjes eruit en doen ze bv in een apart bakje wat in het aquarium drijft. Je hebt aparte netbreeders.
Ik heb daar wat videos over gezien, op dut moment is er niet genoeg tijd om dat alle aandacht te geven.
De drie nakomelingen van de oude dame (inmiddels is ze deze maand 19 jaar bij mij) witden medio dit jaar 15 jaar. Zij waren een verrassing toen ik nog het groepje van 5 Corydoras metae en 2 julii had. Verder niks in een kleiner aquarium dan ik nu heb. Ik paste toen (erg genoeg) de ‘don’t try this with your aquarium’ toe. Ruiten zwaar bealgd, Corys op groter grind, beetje kwijnende waterpest, bak aanvullen wanneer er 1/4 verdampt was en de tubifex hoefde ik niet meer te kopen want dat leefde weelderig in de bak🫣
Ze konden eten wat ze wilden. Ik gaf ze verder met enige regelmaat pleco wafels als groenvoer. Gingen erin als koek.
Dit slechte aquarium ‘onderhoud’ sloop er voor een 1/2 jaar in. Toen had ik weer meer energie en besloot de algen van de ruit te halen, nieuwe lampen er boven en de tubifex moest de bak uit en dan andere bodem en planten erin.
Ik start met de ruiten. Daarna oude planten los halen en zoef zoef daar gingen opeens kleine beestjes door het water! Ik had niks nieuws erbij gedaan op dat moment en besefte dat het jongbroed moest zijn. En zo had ik drie gemixte Corys erbij. Zij waren aan de gulzige bekjes van hun ouders ontsnapt.
 
witden=worden
 
De oude dame Corydoras metae
IMG_6497.jpeg
 
Zeker een hoge leeftijd, ook van die drie 'jongen'! Hoewel mijn Coydorassen niet zo oud zijn, zijn ze ook al flink op leeftijd, en zetten ze toch zo nu en dan eitjes af (en heb ik er een jonge hybride van).
 
Zeker een hoge leeftijd, ook van die drie 'jongen'! Hoewel mijn Coydorassen niet zo oud zijn, zijn ze ook al flink op leeftijd, en zetten ze toch zo nu en dan eitjes af (en heb ik er een jonge hybride van).
Altijd leuk om wat eigen kweek te hebben. Is het ook een nakomeling van twee soorten Corydoras?
 
Zeer waarschijnlijk van twee soorten, een gewone en een goldstripe Corydoras.
 

Terug
Bovenaan