Tips voor algen groei?


S

storm337

Guest
Hoi,

Heeft iemand tips voor hoe ik algen goed kan laten groeien in mijn aquarium?

Ik wil namelijk een hoop bealgde stenen in mijn aquarium voor Stiphodons.

Dank.
 
Vissen zullen er weinig last van hebben in de regel. Hoelang heb je nu de verlichting dan aan? Seabait heeft in zn bak ook de nodige algen voor de bewoners en die heeft ook geen co2 waardoor je snel tekorten kan krijgen. Algen krijg je snel bij tekorten dus dan is het zaak om tekorten te veroorzaken als je dat zou willen maar hou er wel rekening mee dat ook je planten alg zullen krijgen bij tekorten.
 
Veel Nitraat, co2 en licht met hoge UV. Mogelijks een terrariumlamp.
 
Ledlampen van Sera nemen en die 11 uur per dag laten branden,werkt heel goed voor algen kan ik je vertellen! ;)
 
Vissen zullen er weinig last van hebben in de regel. Hoelang heb je nu de verlichting dan aan? Seabait heeft in zn bak ook de nodige algen voor de bewoners en die heeft ook geen co2 waardoor je snel tekorten kan krijgen. Algen krijg je snel bij tekorten dus dan is het zaak om tekorten te veroorzaken als je dat zou willen maar hou er wel rekening mee dat ook je planten alg zullen krijgen bij tekorten.
Veel Nitraat, co2 en licht met hoge UV. Mogelijks een terrariumlamp.
Ledlampen van Sera nemen en die 11 uur per dag laten branden,werkt heel goed voor algen kan ik je vertellen! ;)

Dank voor de reacties, ik ga proberen de stenen goed onder de algen te krijgen. :p
 
Het idee erachter is eigenlijk dat er veel licht is dus ook een felle lamp zal goed werken.
 
Klopt, daar ga ik tegen die tijd ook flink gebruik van maken
 
Je begrijpt toch dat je hiermee algen in je volledige bak gaat krijgen en niet enkel op die stenen.

Om enkel algen op je stenen te krijgen zou je deze moeten 'opkweken' in een aparte bak.
Bij het overbrengen naar je bak krijg je dan hetzij algen in je volledig bak of sterven de algen op je stenen af (met als gevolg verontreiniging en algen op andere plekken in je bak).

Enige wat in de buurt komt van wat je wellicht wil bereiken is een bak zonder planten waarvan je zeer vaak de ruiten reinigt en waarvan dan de volledige bodem, stenen en schuilholen onder de algen zitten.

Of het dan ook nog bij één 'mooi' type alg gaat blijven ... ?
 

Terug
Bovenaan