Tips gezocht hoe een stroomkabeltje te verlengen of vervangen


nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Berichten
2,935
Leeftijd
25
Locatie
Vlaardingen
Dag allemaal,Ik vond laatst dit oude pompje terug, doet het nog prima maar niet echt veilig nu die koperen draden zo open liggen... ik kan natuurlijk daar de kabel afknippen en er dan een stekkertje aan vast maken maar dan is de kabel ±50cm. Het liefst zou ik een kabel van 100-150cm hebben. Iemand tips hoe ik dit het beste makkelijk, veilig en waterproof kan aanpakken?

Groet,
Niels
Schermafbeelding 2021-10-23 om 17.42.22.png
 
Je hebt vulkaniserende “kroonsteentjes” op de markt.
Weet het merk niet meer, maar het zijn doorverbinders met een huls die je eromheen klikt die gevuld is met een soort epoxy, dit hard uit en heb je een IP68 kroonsteentje zegmaar
 
Dank voor je snelle reactie! ik zal eens op onderzoek uit gaan. Zou een simpele krimpkous om dit stukje ook volstaan denk je? of is het risico dat de blauwe en de bruine draad elkaar gaan raken (te) groot?
 
Dank voor je snelle reactie! ik zal eens op onderzoek uit gaan. Zou een simpele krimpkous om dit stukje ook volstaan denk je? of is het risico dat de blauwe en de bruine draad elkaar gaan raken (te) groot?
Risico op sluiting is dan wat groot idd, je zou het ook kunnen intapen per ader en dan een krimpkous.
Alleen ben ik niet zo’n fan van tape, laat bij mij vaak weer los
 
Dankje! Dat betekent dan wel dat je de kabel vanaf de stekker helemaal moet splitten om daar bij te komen. Bedankt voor het meedenken, zal er binnenkort eens mee aan de slag gaan!
 
Dank voor je snelle reactie! ik zal eens op onderzoek uit gaan. Zou een simpele krimpkous om dit stukje ook volstaan denk je? of is het risico dat de blauwe en de bruine draad elkaar gaan raken (te) groot?
eerst krimpkous om de afzonderlijke aders. om ze te isoleren. (tape zoals @tuinkabouter aangeeft kan ook maar geeft vaak een verdikking waardoor een tweede laag minder goed past/aansluit) en dan een stuk dikker krimpkous over de gehele aansluiting, als je het juiste formaat neemt(goed strak na het krimpen), zorgt dat beide kabels even dik zijn en genoeg overlap neemt is het veilig genoeg voor gebruik rond het aquarium.
 
Top, dank voor je adviezen!:)
 

Terug
Bovenaan